Sonata 7 Startet 23.November.2010 Link til dette innlegget Startet 23.November.2010 Hei! I båten min en aphrodite 101 er det plysj i tak og på enkelte skott innvendig. Dette hadde blitt stykt så forrige eier hadde gjort ett forøk på og male det, uten hell. Da dette tydligvis er sprøytet på lurer jeg på om noen av dere har vært borti lignende og har noe tips på hvordan jeg kan fjerne dette? Her er ett par bilder av svinet: Jeg har allerede prøvd med: Hardmettallskrape - Går på store flater men må bruke mye kraft Fein - prøvd med malingskrape - tar enten for lite eller for mye og utrolig tungt Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.November.2010 Link til dette innlegget Svart 23.November.2010 Jeg ville prøvd vinkelsliper med stålbørste på, og en skikkelig støvmaske... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sonata 7 Svart 23.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2010 hm ja, men vil ikke den rubbe opp underlaget ganske godt også? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 23.November.2010 Link til dette innlegget Svart 23.November.2010 Ikke noe videre nei, med mindre du er svært hardhendt da. Du skal vel uansett lime på nytt trekk etterpå, så da gjør ikke noen småriper i plasten noe som helst. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Jonas Svart 23.November.2010 Link til dette innlegget Svart 23.November.2010 Prøve med varmepistol og skrape? Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 23.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.November.2010 Ikke noe videre nei, med mindre du er svært hardhendt da. Du skal vel uansett lime på nytt trekk etterpå, så da gjør ikke noen småriper i plasten noe som helst. Jo det skal det, da blir det og prøve dette i morgen. Prøve med varmepistol og skrape? Det har jeg faktisk også prøvd, det ble litt lettere enn bare å skrape men måtte mye varme til. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 24.November.2010 Link til dette innlegget Svart 24.November.2010 Duxola malingsfjerner? Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Seilaren Svart 24.November.2010 Link til dette innlegget Svart 24.November.2010 I seilbåten min var metallskrape, rå muskelkraft og god tid det greieste. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Vindfang Svart 24.November.2010 Link til dette innlegget Svart 24.November.2010 Hei Leste for noen år siden på en dansk side at det gikk å bruke "brunsæpe" hvis det er kontaktlim i det du skal fjerne. Dette er da det vi kaller grønnsåpe av den tykke typen i pakker. Denne smøres på og pakkes inn med "glad-pack". Etter noen dager, avhengig av tykkelse, kan limet tørkes av. Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 25.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.November.2010 Ble ikke noe tur i båten i går da det blåste hatter og høy, men var i båten i dag. Jeg prøvde først vinkelsliper med stålbørste rondell. Dette fungerte litt sånn både og, fikk fjerna "pelsen" men den tok grovt av underlaget også. Jeg stakk derfor opp på jernvarehandlen og kjøpte duxola malingsfjerner, som jeg forøvrig brukte til å fjerne kontaktlim i forrige båten. Ett par omganger med dette gjorde faktisk susen, det tar tid men man slipper og slite ut alle musklene i kroppen og det blir svært lite støv av det. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.November.2010 Link til dette innlegget Svart 28.November.2010 Flott at det er fremgang der, men det er lenge til våren så du har jo god tid. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.