Jump to content

hvordan fjerne skottkledning som er sprøytet på? (plysj type?)

Sonata 7

Recommended Posts

Hei!

I båten min en aphrodite 101 er det plysj i tak og på enkelte skott innvendig. Dette hadde blitt stykt så forrige eier hadde gjort ett forøk på og male det, uten hell. Da dette tydligvis er sprøytet på lurer jeg på om noen av dere har vært borti lignende og har noe tips på hvordan jeg kan fjerne dette?

Her er ett par bilder av svinet:

bilde1.jpg

bilde.jpg

Jeg har allerede prøvd med:

Hardmettallskrape - Går på store flater men må bruke mye kraft

Fein - prøvd med malingskrape - tar enten for lite eller for mye og utrolig tungt

Ikke noe videre nei, med mindre du er svært hardhendt da. Du skal vel uansett lime på nytt trekk etterpå, så da gjør ikke noen småriper i plasten noe som helst.

Jo det skal det, da blir det og prøve dette i morgen.

Prøve med varmepistol og skrape?

Det har jeg faktisk også prøvd, det ble litt lettere enn bare å skrape men måtte mye varme til.

Hei

Leste for noen år siden på en dansk side at det gikk å bruke "brunsæpe" hvis det er kontaktlim i det du skal fjerne. Dette er da det vi kaller grønnsåpe av den tykke typen i pakker. Denne smøres på og pakkes inn med "glad-pack". Etter noen dager, avhengig av tykkelse, kan limet tørkes av.

Ble ikke noe tur i båten i går da det blåste hatter og høy, men var i båten i dag.

Jeg prøvde først vinkelsliper med stålbørste rondell. Dette fungerte litt sånn både og, fikk fjerna "pelsen" men den tok grovt av underlaget også. Jeg stakk derfor opp på jernvarehandlen og kjøpte duxola malingsfjerner, som jeg forøvrig brukte til å fjerne kontaktlim i forrige båten. Ett par omganger med dette gjorde faktisk susen, det tar tid men man slipper og slite ut alle musklene i kroppen og det blir svært lite støv av det. :flag_bp:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...