Jump to content

billigt midland vhf sett på finn noe å kjøpe?

bukt

Recommended Posts

Det er ikke snakk om VHF med ekstra håndsett, men en fastmontert VHF og en egen håndholdt VHF. At det er billig med 1690 kr for begge disse er det vel ikke tvil om, Marineshop.no selger f eks disse for henholdsvis 2390kr og 1390kr, tilsammen 3780kr. Om disse apparatene er verdt den prisen i forhold til f eks Standard Horizons tilsvarende apparater er jeg derimot mer i tvil om.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Jeg leser at VHFen for fastmontering går på 4 stk. AA batterier!! Det er vel 6 volt da. Bruker du den på 25 W kan du vel rekke å rope mayday pluss ørlite til før den er tom for strøm. Er det ikke feil i dataene vurderer jeg den som aldeles ubrukbar.

mvh

FredT

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Hvis man forsøker å lese annonsen (selv om denne er svært dårlig utformet i ordlyd) så vil jeg vel si at det er det håndholdte apparatet som går på 4 stk AA batterier.

Det nevnes derimot ikke noe om hvilket strømforbruk den stasjonære (hvite) har.

Står fremdeles på at dette er for godt til å være sant.

Ikke akurat noe å bruke penga på ,skal du ha noe så kjøp noe kvalitet.Som det blir sagt her,den håndholdte er ikke mye å skryte av .Men den fastmonterte veit jeg lite om ,uten at den også er billig aleine.Men har hatt flere Navmann fastmonterte vhf'r ,dem har vært knall bra å dem får du til ca 1.200- .Det er billig og den er kjempe bra syntes jeg ,alle kjente sa også at jeg altid sendte sterkt å klart med dem.Skal over til Seatronic å shoppe div en av dagene,skal bla ha en håndholdt.Men som deg kansje så vil jeg ikke betale for mye for en slik som kun er til å ha ved siden av ,men trur jeg havner på Cobra HH330F som koster hos Seatronic 1.790- og som flyter og har både 220v lader og 12v bordlader .Denne trur jeg er ok etter div undersøkelser, å til en ok pris.Dem har og endel i restkassa på Seatronic ( blei mye reklame nu ), som også er bra å til bra priser.Kansje ting som går ut ,men hva så om det er bra nok ?

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Den håndholdte tror nok jeg og ikke er allverden siden den ikke har ordentlig batteri bla... solgt mye vhf`er før så vet at det er stor forskjell i sendekvaliteten ...

skal ikke sjøsette båten før om et par år da jeg har bygget ferdig nyhus så sitter nok på gjerde litt til da før jeg kjøper vhf.

Sette meg litt inn i de forskjellige merkene, kjøper inn utstyr til båten hele tiden da jeg kommer over gode kjøp så dette ser jo greit ut i første øyekast iallefall men hvis man får billigere og bedre andre steder er det jo bare å avvente.

En håndholdt VHF som bare kan sende på 2W er ikke noe å samle på. Her har selger skjønt at den eneste måten å bli kvitt disse på, er å bundle de med med en fastmontert, og kun legge på et lite beløp på 195,- kr i forhold til prisen av den fastmonterte Midland Neptune. Så blir han i hvertfall kvitt de håndholdte.....

Gå for litt kvalitet isteden. Ikke se deg blind på pris. Kvalitetsforskjellene ligger i brukergrensesnitt, lydkvalitet (særs viktig - store forskjeller ute å går, gjelder både på mottak og transmisjon), vanntetthet og kvalitet i brytere etc. Og ikke godta mindre uteffekt enn 5W på en håndholdt.

Og husk at utstyret er konsesjonspliktig.... :thumbsup:

Jeg har denne håndholdte VHF'n fra før. Den er ikke bra, men regner med alle som sender på 2w er like i avstand.

Men om du er et par båter i følge, er det helt greit å bruke disse for å snakke sammen. Jeg kjøpte egen lader for 12V samtidig som jeg kjøpte apparatet.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...