Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Det er i hht instruksjonen både på hydrostatutløseren og redningsflåten at lina skal festes i denne delen av hydrostatutløseren. Den delen av utløseren er konstruert som et "svakt ledd" som ryker ved en angitt kraft. Den kraften skal da være stor nok til å holde lina så flåten løses ut og samtidig ryke når presset fra båten som synker blir stort nok så ikke flåten blir med ned.

IMG_3545.JPG.79141a2c6e97157b7da3f6c0f62eb16d.JPG

IMG_0194.JPG.4c2048e4947bd070abd324b7e5846dbe.JPG

Synker båten så raskt er det neppe tid til å svømme bort til flåten, finne kniv og kappe den løs. Om hydrostatutløseren kommer i bruk regner jeg med at vi er i en så kritisk situasjon av flåten bare må fungere. Om ikke får det gå som det går :wink:. Etter oppskrift fra Gunga Din er det installert både manuell utløserkrok og hydrostatutløser på flåten vår. 

Bitteliten

Bitteliten

Det er i hht instruksjonen både på hydrostatutløseren og redningsflåten at lina skal festes i denne delen av hydrostatutløseren. Den delen av utløseren er konstruert som et "svakt ledd" som ryker ved en angitt kraft. Den kraften skal da være stor nok til å holde lina så flåten løses ut og samtidig ryke når presset fra båten som synker blir stort nok så ikke flåten blir med ned.

Synker båten så raskt er det neppe tid til å svømme bort til flåten, finne kniv og kappe den løs. Om hydrostatutløseren kommer i bruk regner jeg med at vi er i en så kritisk situasjon av flåten bare må fungere. Om ikke får det gå som det går :wink:. Etter oppskrift fra Gunga Din er det installert både manuell utløserkrok og hydrostatutløser på flåten vår. 

Bitteliten

Bitteliten

Det er i hht instruksjonen både på hydrostatutløseren og redningsflåten at lina skal festes i denne delen av hydrostatutløseren. Den delen av utløseren er konstruert som et "svakt ledd" som ryker ved en angitt kraft. Den kraften skal da være stor nok til å løse ut flåten og samtidig ryke når presset fra båten som synker blir stort nok.

Synker båten raskt er det neppe tid til å svømme bort til flåten, finne kniv og kappe den løs. Om det skjer regner jeg med at vi er i en så kritisk situasjon av flåten bare må fungere. Om ikke får det gå som det går :wink:

• Create New...