Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

IMG_0205.PNG.e0fa2de55a885be7a2c58166384e72d9.PNG

Fikk endelig testet mitt Vulcan 33 kg anker :-) lå på svai i sydvendt bukt, på ca 7 m dybde. Fin sandbunn. Vet ikke hvor mye kjetting jeg la ut da jeg var alene ombord, og jeg har ikke kjettingteller..men jeg la ut "nok" mens sakte bakket/drev med vinden til kjettingen strammet. Da la jeg ut noen meter til mens jeg økte turtallet på mototen til godt over 1/2 kraft. Ankeret satt dønn på første forsøk. Kan tenke meg at jeg hadde ca 30-40 meter ute. 

Etterhvert blåste det opp til 7-9ms rett inn i bukta. Det er mye fergetrafikk forbi her, så det var en del større sjø også. jeg hadde på ankeralarm med 24m radie. Vi flytta oss ikke. Er første gang jeg har på alarm på Raymarine Es, så jeg trodde den ikke var satt på en stund..  noen som vet om det går an å se ankeralarm radien som en ring på kartet?

utfordringen kom da ankeret skulle opp. Det satt like godt som jeg har erfart at Rocna gjør. Måtte kjøre "over" ankeret og knekke det løs. 

Må flere tester til før jeg stoler 100% på ankeret, men første test lover meget godt :yesnod:

Bitteliten

Bitteliten

IMG_0205.PNG.e0fa2de55a885be7a2c58166384e72d9.PNGFikk endelig testet mitt Vulcan 33 kg anker :-) lå på svai i sydvendt bukt, på ca 7 m dybde. Fin sandbunn. Vet ikke hvor mye kjetting jeg la ut da jeg var alene ombord, og jeg har ikke kjettingteller..men jeg la ut "nok" mens sakte bakket/drev med vinden til kjettingen strammet. Da la jeg ut noen meter til mens jeg økte turtallet på mototen til godt over 1/2 kraft. Ankeret satt dønn på første forsøk. Kan tenke meg at jeg hadde ca 30-40 meter ute. 

Etterhvert blåste det opp til 7-9ms rett inn i bukta. Det er mye fergetrafikk forbi her, så det var en del større sjø også. jeg hadde på ankeralarm med 24m radie. Vi flytta oss ikke. Er første gang jeg har på alarm på Raymarine Es, så jeg trodde den ikke var satt på en stund..  noen som vet om det går an å se ankeralarm radien som en ring på kartet?

utfordringen kom da ankeret skulle opp. Det satt like godt som jeg har erfart at Rocna gjør. Måtte kjøre "over" ankeret og knekke det løs. 

Må flere tester til før jeg stoler 100% på ankeret, men første test lover meget godt :yesnod:

Bitteliten

Bitteliten

Fikk endelig testet mitt Vulcan 33 kg anker :-) lå på svai i sydvendt bukt, på ca 7 m dybde. Fin sandbunn. Vet ikke hvor mye kjetting jeg la ut da jeg var alene ombord, og jeg har ikke kjettingteller..men jeg la ut "nok" mens sakte bakket/drev med vinden til kjettingen strammet. Da la jeg ut noen meter til mens jeg økte turtallet på mototen til godt over 1/2 kraft. Ankeret satt dønn på første forsøk. Kan tenke meg at jeg hadde ca 30-40 meter ute. 

Etterhvert blåste det opp til 7-9ms rett inn i bukta. Det er mye fergetrafikk forbi her, så det bar en del sjø også. jeg hadde på ankeralarm med 24m radie. Vi flytta oss ikke 

Bitteliten

Bitteliten

Fikk endelig testet mitt Vulcan 33 kg anker :-) lå på svai i sydvendt bukt, på ca 7 m dybde. Fin sandbunn. Vet ikke hvor mye kjettign jeg la ut da jeg var alene ombord, og jeg har ikke kjettingteller..men jeg la ut "nok" mens sakte bakket/drev med vinden til kjettingen strammet. Da la jeg ut noen meter til mens jeg økte turtallet på mototen til godt over 1/2 kraft. Ankeret satt dønn på første forsøk. 

Etterhvert blåste det opp til 7-9ms rett inn i bukta. Det er mye fergetrafikk forbi her, så det bar en del sjø også. jeg hadde på ankeralarm med 24m radie. Vi flytta oss ikke 

Bitteliten

Bitteliten

Fikk endelig testet mitt Vulcan 33 m anker :-) lå på svai i sydvendt bukt, på ca 7 m dybde. Fin sandbunn. Vet ikke hvor mye kjettign jeg la ut da jeg var alene ombord, og jeg har ikke kjettingteller..men jeg la ut "nok" mens sakte bakket/drev med vinden til kjettingen strammet. Da la jeg ut noen meter til mens jeg økte turtallet på mototen til godt over 1/2 kraft. Ankeret satt dønn på første forsøk. 

• Create New...