Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Takk @Komodo  Det er stas å høre ?
 

og takk til dere andre for hyggelige ord også. 
 

måletp mitt med å dele er å inspirere til andre. Alt jeg kan om båt kommer herfra derfor viktig å gi tilbake ?


Jeg er i båten nå og lager vann så da kan jeg jo dele noen bilder ?

 

reimdreven pumpe ser slik ut  Her ser Komodo at det er trangt 

A5A906DC-1768-49B9-95A4-64BA49BD3893.jpeg.bdda34ea04822e43cb10d7790625f02b.jpeg

 


dieselhygiene er viktig. Her er doble racor fra hovedtank til Yanmaren. Og eget filter for all diesel som pumpes fra aktre tankt til hovedtank. Vi fyller kun på aktre tank, dvs alltid filtrert diesel til hovedtank. 

581B0C76-9E85-43E3-9C70-F9EBA10A3A14.jpeg.b74f2c8b7959ae3ba777abf8ccb6cb04.jpeg
 

dette er transferpumpa for å flytte diesel fra aktre tank til hovedtank

9CBD42F9-1703-4E16-A3B8-AC3F44F1D508.jpeg.44651e9a204d7ecb38b4a03f4ec0ccae.jpeg
med dette opplegget kan jeg via ferdig lagd ekstra dieselslange bruke de doble racorne til å rense dieselen på hovedtanken.


 

Her er «pumperommet» med fv pumpe, dusjpumpe, lensepumpe og kullfilter til alt ferskvann ombord.. Her er også kranene for å velge vanntank som beskrevet over

662431CB-D988-4BFB-AB17-D0BFDA9052FA.jpeg.658128aad939813fc976d56a1064b672.jpeg
om fv pumpa ryker så har jeg ekstra ombord. Nødløsningen er 5m vannslange og koble fv inn på fotpumpa for saltvann i byssa


 

og for de som er strøminteressert. Slik ser hovedtavla for 12v ut. 
 

 

45DA67F6-7F03-4038-A538-138A007C9506.jpeg.96482200484ba1971f2c9c03fa88075b.jpeg

det vi liker aller best med båten vår er dekk salong løsningen. Med egen navigasjon/førerplass under dekk179C406C-1AC7-4B7E-92D6-AF7FF3CE3CF4.jpeg.59314eab719ca32549c50d6b68da2c78.jpeg

 

9B1F482A-501D-4200-95E7-5155FB6437D7.jpeg.ab8b9b471be23998ef8e98ce4ac86433.jpeg

 

Bitteliten

Bitteliten

Takk @Komodo  Det er stas å høre ?

måler mitt med å dele er å inspirere til andre. Alt jeg kan om båt kommer herfra derfor viktig å gi tilbake ?


Jeg er i båten nå og lager vann så da kan jeg jo dele noen bilder ?

 

reimdreven pumpe ser slik ut  Her ser Komodo at det er trangt 

A5A906DC-1768-49B9-95A4-64BA49BD3893.jpeg.bdda34ea04822e43cb10d7790625f02b.jpeg

 


dieselhygiene er viktig. Her er doble racor fra hovedtank til Yanmaren. Og eget filter for all diesel som pumpes fra aktre tankt til hovedtank. Vi fyller kun på aktre tank, dvs alltid filtrert diesel til hovedtank. 

581B0C76-9E85-43E3-9C70-F9EBA10A3A14.jpeg.b74f2c8b7959ae3ba777abf8ccb6cb04.jpeg
 

dette er transferpumpa for å flytte diesel fra aktre tank til hovedtank

9CBD42F9-1703-4E16-A3B8-AC3F44F1D508.jpeg.44651e9a204d7ecb38b4a03f4ec0ccae.jpeg
med dette opplegget kan jeg via ferdig lagd ekstra dieselslange bruke de doble racorne til å rense dieselen på hovedtanken.


 

Her er «pumperommet» med fv pumpe, dusjpumpe, lensepumpe og kullfilter til alt ferskvann ombord.. Her er også kranene for å velge vanntank som beskrevet over

662431CB-D988-4BFB-AB17-D0BFDA9052FA.jpeg.658128aad939813fc976d56a1064b672.jpeg
om fv pumpa ryker så har jeg ekstra ombord. Nødløsningen er 5m vannslange og koble fv inn på fotpumpa for saltvann i byssa


 

og for de som er strøminteressert. Slik ser hovedtavla for 12v ut. 
 

 

45DA67F6-7F03-4038-A538-138A007C9506.jpeg.96482200484ba1971f2c9c03fa88075b.jpeg

det vi liker aller best med båten vår er dekk salong løsningen. Med egen navigasjon/førerplass under dekk179C406C-1AC7-4B7E-92D6-AF7FF3CE3CF4.jpeg.59314eab719ca32549c50d6b68da2c78.jpeg

 

9B1F482A-501D-4200-95E7-5155FB6437D7.jpeg.ab8b9b471be23998ef8e98ce4ac86433.jpeg

 

Bitteliten

Bitteliten

Takk @Komodo  Det er stas å høre ?

måler mitt med å dele er å inspirere til andre. Alt jeg kan om båt kommer herfra derfor viktig å gi tilbake ?


Jeg er i båten nå og lager vann så da kan jeg jo dele noen bilder ?

 

reimdreven pumpe ser slik ut  Her ser Komodo at det er trangt 

A5A906DC-1768-49B9-95A4-64BA49BD3893.jpeg.bdda34ea04822e43cb10d7790625f02b.jpeg

 


dieselhygiene er viktig. Her er doble racor fra hovedtank til Yanmaren. Og eget filter for all diesel som pumpes fra aktre tankt til hovedtank. Vi fyller kun på aktre tank, dvs alltid filtrert diesel til hovedtank. 

581B0C76-9E85-43E3-9C70-F9EBA10A3A14.jpeg.b74f2c8b7959ae3ba777abf8ccb6cb04.jpeg
 

dette er transferpumpa for å flytte diesel fra aktre tank til hovedtank

9CBD42F9-1703-4E16-A3B8-AC3F44F1D508.jpeg.44651e9a204d7ecb38b4a03f4ec0ccae.jpeg
med dette opplegget kan jeg via ferdig lagd ekstra dieselslange bruke de doble racorne til å rense dieselen på hovedtanken.


 

Her er «pumperommet» med fv pumpe, dusjpumpe, lensepumpe og kullfilter til alt ferskvann ombord.. Her er også kranene for å velge vanntank som beskrevet over

662431CB-D988-4BFB-AB17-D0BFDA9052FA.jpeg.658128aad939813fc976d56a1064b672.jpeg
om fv pumpa ryker så har jeg ekstra ombord. Nødløsningen er 5m vannslange og koble fv inn på fotpumpa for saltvann i byssa


 

og for de som er strøminteressert. Slik ser hovedtavla for 12v ut. Brytere for generator, inverter, startbatteri, forbruksbank, baugpropell og 2 ankervinsjer. Samt sikringspanel for de som alltid har strøm, som feks VHF

45DA67F6-7F03-4038-A538-138A007C9506.jpeg.96482200484ba1971f2c9c03fa88075b.jpeg

doble autopiloter. Begge lineære enheter. Backup er koblet helt frittstående fra begge navigasjonssystemene slik at vi har styring fra denne så lenge det er strøm. Hovedpiloten er koblet i et Seatalk ng nett

CDD73610-537B-48A4-98C2-9D6A1DED4261.jpeg.b28864de471254ba0fca4bc49d945bb4.jpeg
 

det vi liker aller best med båten vår er dekk salong løsningen. Med egen navigasjon/førerplass under dekk179C406C-1AC7-4B7E-92D6-AF7FF3CE3CF4.jpeg.59314eab719ca32549c50d6b68da2c78.jpeg

 

9B1F482A-501D-4200-95E7-5155FB6437D7.jpeg.ab8b9b471be23998ef8e98ce4ac86433.jpeg

25D2DAE1-03F5-4EC0-96FA-253C56174724.jpeg

Bitteliten

Bitteliten

Takk @Komodo  Det er stas å høre ?

måler mitt med å dele er å inspirere til andre. Alt jeg kan om båt kommer herfra derfor viktig å gi tilbake ?


Jeg er i båten nå og lager vann så da kan jeg jo dele noen bilder ?

 

reimdreven pumpe ser slik ut  Her ser Komodo at det er trangt 

A5A906DC-1768-49B9-95A4-64BA49BD3893.jpeg.bdda34ea04822e43cb10d7790625f02b.jpeg

 
 

generatoren ser slik ut. Det er en genverter som leverer 400v til en inverter. Outputen er 230v uansett belastning. 4 kw kontinuerlig kan det levere. Når varmtvann, lader og watermaker nå går ligger den på ca 50% belastning. 

25D2DAE1-03F5-4EC0-96FA-253C56174724.jpeg.155ed058267692c16c6de6fc5d85fbfe.jpeg


dieselhygiene er viktig. Her er doble racor fra hovedtank til Yanmaren. Og eget filter for all diesel som pumpes fra aktre tankt til hovedtank. Vi fyller kun på aktre tank, dvs alltid filtrert diesel til hovedtank. minste filteret med grønn etikett er til generatoren

581B0C76-9E85-43E3-9C70-F9EBA10A3A14.jpeg.b74f2c8b7959ae3ba777abf8ccb6cb04.jpeg
 

dette er transferpumpa for å flytte diesel fra aktre tank til hovedtank

9CBD42F9-1703-4E16-A3B8-AC3F44F1D508.jpeg.44651e9a204d7ecb38b4a03f4ec0ccae.jpeg
med dette opplegget kan jeg via ferdig lagd ekstra dieselslange bruke de doble racorne til å rense dieselen på hovedtanken.


 

Her er «pumperommet» med fv pumpe, dusjpumpe, lensepumpe og kullfilter til alt ferskvann ombord.. Her er også kranene for å velge vanntank som beskrevet over

662431CB-D988-4BFB-AB17-D0BFDA9052FA.jpeg.658128aad939813fc976d56a1064b672.jpeg
om fv pumpa ryker så har jeg ekstra ombord. Nødløsningen er 5m vannslange og koble fv inn på fotpumpa for saltvann i byssa


 

og for de som er strøminteressert. Slik ser hovedtavla for 12v ut. Brytere for generator, inverter, startbatteri, forbruksbank, baugpropell og 2 ankervinsjer. Samt sikringspanel for de som alltid har strøm, som feks VHF

45DA67F6-7F03-4038-A538-138A007C9506.jpeg.96482200484ba1971f2c9c03fa88075b.jpeg

doble autopiloter. Begge lineære enheter. Backup er koblet helt frittstående fra begge navigasjonssystemene slik at vi har styring fra denne så lenge det er strøm. Hovedpiloten er koblet i et Seatalk ng nett

CDD73610-537B-48A4-98C2-9D6A1DED4261.jpeg.b28864de471254ba0fca4bc49d945bb4.jpeg
 

det vi liker aller best med båten vår er dekk salong løsningen. Med egen navigasjon/førerplass under dekk179C406C-1AC7-4B7E-92D6-AF7FF3CE3CF4.jpeg.59314eab719ca32549c50d6b68da2c78.jpeg

 

9B1F482A-501D-4200-95E7-5155FB6437D7.jpeg.ab8b9b471be23998ef8e98ce4ac86433.jpeg

Bitteliten

Bitteliten

Takk @Komodo  Det er stas å høre ?

måler mitt med å dele er å inspirere til andre. Alt jeg kan om båt kommer herfra ?


Jeg er i båten nå og lager vann så da kan jeg jo dele noen bilder ?

 

reimdreven pumpe ser slik ut  Her ser Komodo at det er trangt 

A5A906DC-1768-49B9-95A4-64BA49BD3893.jpeg.bdda34ea04822e43cb10d7790625f02b.jpeg

 
 

generatoren ser slik ut. Det er en genverter som leverer 400v til en inverter. Outputen er 230v uansett belastning. 4 kw kontinuerlig kan det levere. Når varmtvann, lader og watermaker nå går ligger den på ca 50% belastning. 

25D2DAE1-03F5-4EC0-96FA-253C56174724.jpeg.155ed058267692c16c6de6fc5d85fbfe.jpeg


dieselhygiene er viktig. Her er doble racor fra hovedtank til Yanmaren. Og eget filter for all diesel som pumpes fra aktre tankt til hovedtank. Vi fyller kun på aktre tank, dvs alltid filtrert diesel til hovedtank. minste filteret med grønn etikett er til generatoren

581B0C76-9E85-43E3-9C70-F9EBA10A3A14.jpeg.b74f2c8b7959ae3ba777abf8ccb6cb04.jpeg
 

dette er transferpumpa for å flytte diesel fra aktre tank til hovedtank

9CBD42F9-1703-4E16-A3B8-AC3F44F1D508.jpeg.44651e9a204d7ecb38b4a03f4ec0ccae.jpeg
med dette opplegget kan jeg via ferdig lagd ekstra dieselslange bruke de doble racorne til å rense dieselen på hovedtanken.


 

Her er «pumperommet» med fv pumpe, dusjpumpe, lensepumpe og kullfilter til alt ferskvann ombord.. Her er også kranene for å velge vanntank som beskrevet over

662431CB-D988-4BFB-AB17-D0BFDA9052FA.jpeg.658128aad939813fc976d56a1064b672.jpeg
om fv pumpa ryker så har jeg ekstra ombord. Nødløsningen er 5m vannslange og koble fv inn på fotpumpa for saltvann i byssa


 

og for de som er strøminteressert. Slik ser hovedtavla for 12v ut. Brytere for generator, inverter, startbatteri, forbruksbank, baugpropell og 2 ankervinsjer. Samt sikringspanel for de som alltid har strøm, som feks VHF

45DA67F6-7F03-4038-A538-138A007C9506.jpeg.96482200484ba1971f2c9c03fa88075b.jpeg

doble autopiloter. Begge lineære enheter. Backup er koblet helt frittstående fra begge navigasjonssystemene slik at vi har styring fra denne så lenge det er strøm. Hovedpiloten er koblet i et Seatalk ng nett

CDD73610-537B-48A4-98C2-9D6A1DED4261.jpeg.b28864de471254ba0fca4bc49d945bb4.jpeg
 

det vi liker aller best med båten vår er dekk salong løsningen. Med egen navigasjon/førerplass under dekk179C406C-1AC7-4B7E-92D6-AF7FF3CE3CF4.jpeg.59314eab719ca32549c50d6b68da2c78.jpeg

 

9B1F482A-501D-4200-95E7-5155FB6437D7.jpeg.ab8b9b471be23998ef8e98ce4ac86433.jpeg



×
×
  • Create New...