Bitteliten
USB ladere en er morsom greie. Mange som hevder de har ladere som gir mye amp. Mye jug ute og går. Bla fra Båtsystem.
de hevder at deres lader gir 2 amp, hvilket er nok til at en ipad som speiler plotter via Raycontrol appen ikke går tom for strøm. Jeg tok ut et 50mm hull i en massiv varmbøyd mahogny planke i fjor bassert på deres løfte.... men ipaden gikk fortsatt tom for strøm. så kjøpte jeg en usb måler. Her er resultatet. 0,88amp gir den maks. Og det er ikke noe feil med tilførsel av strøm. 6mm2 kabler her ?
seatronic og jeg har krangla i ett år med Båtsystem. Vi har testa 3 ulike ladere fra ulike batcher hos dem. Både hos meg og i laben til Seatronic. Samme greia. Båtsystem hevder vi ikke kan Ohms lov ??? blir jo bare oppgitt over sånt jeg.
samme ipad 10 sekunder etter, fra en QC3 lader som kosta 200kr på Sparelys
Ohms lov... ??
dette er laderen jeg har satt inn til ipaden nå
den brune boksen den står montert i er fra da båten var ny. Jeg plukka ut en 12v sigarett lader av denne, fresa ut litt større hull med dremelen og vipps var USB laderen integrert ?
kan tillegge at ute på pidestallen står det en vanntett Scanstrut usb lader. De lover 2 amp på den, og også den holder det de lover