Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

For noen dager siden kom et par Sterling pakker til Seatronic

ene var display og kontrollpanel til A2B laderen. Hadde egentlig ikke tenkt å ha det, men det er 2 funksjoner man får med displayet jeg tenker er svært viktig

1) man kan slå av boost ladedefuksjjonen ved behov. 

2) man kan lese av temeratur på dynamoen. Laderen kuttes auromatisk ved 90 grader, men viktig å forstå hvordan dynamo belastes ved hard bruk

69A9B3B8-9697-4F4E-B72B-36EF74D25171.jpeg.8e0fbe4d23265493e5abd1a936845a7e.jpeg
 

Så satte jeg inn en Sterling Alternator Protection device. Liten boks som kobles rett på pluss og minus på dynamoen. Her er en film som viser nytten av den 

 

 

 

denne fikk fin plass under A2B laderen

0D825811-EAE5-477E-B918-47975A19EE34.jpeg.043a647f8cf51a8ea414e866dfedd719.jpeg

 

som vanlig ved installasjoner så er det mest tidkrevende å få trekt kablene. Installasjonen i seg er enkel ?

 

så en helt annen sak. I år som i fjor har windexen vår knekt uten forklaring. Halen knekker av. Ser andre også opplever dette. Dette skjer når båten ligger i ro. Noen som har forklaring? 

Bitteliten

Bitteliten

For noen dager siden kom et par Sterling pakker til Seatronic

ene var display og kontrollpanel til A2B laderen. Hadde egentlig ikke tenkt å ha det, men det er 2 funksjoner man får med displayet jeg tenker er svært viktig

1) man kan slå av ladefunjsjonen ved behov

2) man kan lese av temeratur på dynamoen. Laderen kuttes auromatisk ved 90 grader, men viktig å forstå hvordan dynamo belastes ved hard bruk

69A9B3B8-9697-4F4E-B72B-36EF74D25171.jpeg.8e0fbe4d23265493e5abd1a936845a7e.jpeg
 

Så satte jeg inn en Sterling Alternator Protection device. Liten boks som kobles rett på pluss og minus på dynamoen. Her er en film som viser nytten av den 

 

 

 

denne fikk fin plass under A2B laderen

0D825811-EAE5-477E-B918-47975A19EE34.jpeg.043a647f8cf51a8ea414e866dfedd719.jpeg

 

som vanlig ved installasjoner så er det mest tidkrevende å få trekt kablene. Installasjonen i seg er enkel ?

 

så en helt annen sak. I år som i fjor har windexen vår knekt uten forklaring. Halen knekker av. Ser andre også opplever dette. Dette skjer når båten ligger i ro. Noen som har forklaring? 

Bitteliten

Bitteliten

For noen dager siden kom wt par Sterling pakker til Seatronic

ene var display og kontrollpanel til A2B laderen. Hadde egentlig ikke tenkt å ha det, men det er 2 funksjoner man får med displayet jeg tenker er svært viktig

1) man kan slå av ladefunjsjonen ved behov

2) man kan lese av temeratur på dynamoen. Laderen kuttes auromatisk ved 90 grader, men viktig å forstå hvordan dynamo belastes ved hard bruk

69A9B3B8-9697-4F4E-B72B-36EF74D25171.jpeg.8e0fbe4d23265493e5abd1a936845a7e.jpeg
 

Så satte jeg inn en Sterling Alternator Protection device. Liten boks som kobles rett på pluss og minus på dynamoen. Her er en film som viser nytten av den 

 

 

 

denne fikk fin plass under A2B laderen

0D825811-EAE5-477E-B918-47975A19EE34.jpeg.043a647f8cf51a8ea414e866dfedd719.jpeg

 

som vanlig ved installasjoner så er det mest tidkrevende å få trekt kablene. Installasjonen i seg er enkel ?

 

så en helt annen sak. I år som i fjor har windexen vår knekt uten forklaring. Halen knekker av. Ser andre også opplever dette. Dette skjer når båten ligger i ro. Noen som har forklaring? 



×
×
  • Create New...