Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Takk for gode innspill 😊

utfordringen er at den sikringen som jeg tror er dårlig er i midten på stanga... så det løser ikke noe å kappe den. til venstre er sikring for varmer, til høyre er sikring for radio minne 
jeg tenker 4 muligheter

1) bytte automatsikring for vhf. Dvs at jeg må opp i svenneprøve på å «lodde løs» den gamle sikringen og lodde inn en 

ny sikring på skinna. Vanskelig? Trengs annet enn vanlig loddebolt og tinn?

2) koble vhf til nabosikringen som kun er radiominne. Den er også 10 amp, og det vet jeg funker

3) skjøte vhf kurs kabel og koble kabel utenom skinne og rett på batteri pluss. Da får jeg en sikring på skinna mulig defekt) som ikke er i bruk

4) lodde fast kabel til vhf kurs rett på skinna. 

Hvor god trenger jeg å være for å lodde?

Bitteliten

Bitteliten

Takk for gode innspill 😊

utfordringen er at den sikringen som jeg tror er dårlig er i midten på stanga... så det løser ikke noe å kappe den. til venstre er sikring for varmer, til høyre er sikring for radio minne 
jeg tenker 4 muligheter

1) bytte automatsikring for vhf. Dvs at jeg må opp i svenneprøve på å «lodde løs» den gamle sikringen og lodde inn en 

ny sikring på skinna. Vanskelig? Trengs annet enn vanlig loddebolt og tinn?

2) koble vhf til nabosikringen som kun er radiominne. Den er også 10 amp, og det vet jeg funker

3) skjøte vhf kurs kabel og koble kabel utenom skinne og rett på batteri pluss. Da får jeg en tilkoblet sikring som ikke er i bruk

4) lodde fast kabel til vhf kurs rett på skinna. 

Hvor god trenger jeg å være for å lodde?

• Create New...