Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Jeg har før skrevet om min Victron Centaur 100 amp lader som har hatt en mystisk feil. Den kuttet ladingen etter ca 30 min.  Den har vært på test hos importør uten at de fant feilen. 
slik oppførte den seg. 

94D89811-935B-4334-B75C-66279E3E1D2D.png.44a32237896645c3a5e6bd07a5eb673a.png

 

Som vanlig utmerket service fra Seatronic, så vi ble enige om en god løsning. Når vi først skulle bytte lader oppgraderte jeg til en Victron Skylla IP65 70 amp. Centauren var på 100 amp, så det blir litt mindre. Men Skylla IP65 er en mye mer moderne lader med gode ladesykluser. Vi har en Phoenix50 også. Mulig disse to blir kjørt samtidig om vi har behov for det. Om behovet melder seg for mer lading på kort tid så kan Phoenixen byttes i en Skylla IP65 til. Disse kan da kjøres samlet ved å koble de sammen med en datakabel og gi 140 amp lading. 

her er IP65en montert i teknisk rom. Til venstre for lader 2 sitter det en 12v vifte som suger ut varmluft ved behov. 
 

61497BDE-C576-4F6C-9BE5-AB3A77C768FB.jpeg.a5303b44572e5466028786c8773be3c2.jpeg
 

7604E5BD-5996-4A2D-A115-E72F288F3E66.jpeg.3068dd6feb39751b39aa55a374bc3c77.jpeg

35mm2 til forbruksbanken. 6mm2 til startbatteriet. 
 

283A2337-231F-42AB-A898-7B4658CC8D60.jpeg.cc15d6643ced6fa9c6ffa0d2e63ffee1.jpeg

Til venstre er det en blå data kabel. Denne skal kobles til et betjeningspanel til IP65en som snart kommer 


batteribanken 600amp AGM. Startbatteriet er nytt i år. 3 temp sensorer. En til hver Victron og en til Sterling A2B lader. 

D57B43BF-7D66-4FCE-A8E2-C47892913394.jpeg.aa612806799d60bb0075f37d202d88e4.jpeg

 

Bitteliten

Bitteliten

Jeg har før skrevet om min Victron Centaur 100 amp lader som har hatt en mystisk feil. Den kuttet ladingen etter ca 30 min.  Den har vært på test hos importør uten at de fant feilen. 
slik oppførte den seg. 

94D89811-935B-4334-B75C-66279E3E1D2D.png.44a32237896645c3a5e6bd07a5eb673a.png

 

Som vanlig utmerket service fra Seatronic, så vi ble enige om en god løsning. Når vi først skulle bytte lader oppgraderte jeg til en Victron IP65 70 amp. Centauren var på 100 amp, så det blir litt mindre. Men IP65 er en mye mer moderne lader med gode ladesykluser. Vi har en Phoenix50 også. Mulig disse to blir kjørt samtidig om vi har behov for det. Om behovet melder seg for mer lading på kort tid så kan Phoenixen byttes i en IP65 til. Disse kan da kjøres samlet ved å koble de sammen med en datakabel og gi 140 amp lading. 

her er IP65en montert i teknisk rom. Til venstre for lader 2 sitter det en 12v vifte som suger ut varmluft ved behov. 
 

61497BDE-C576-4F6C-9BE5-AB3A77C768FB.jpeg.a5303b44572e5466028786c8773be3c2.jpeg
 

7604E5BD-5996-4A2D-A115-E72F288F3E66.jpeg.3068dd6feb39751b39aa55a374bc3c77.jpeg

35mm2 til forbruksbanken. 6mm2 til startbatteriet. 
 

283A2337-231F-42AB-A898-7B4658CC8D60.jpeg.cc15d6643ced6fa9c6ffa0d2e63ffee1.jpeg

Til venstre er det en blå data kabel. Denne skal kobles til et betjeningspanel til IP65en som snart kommer 


batteribanken 600amp AGM. Startbatteriet er nytt i år. 3 temp sensorer. En til hver Victron og en til Sterling A2B lader. 

D57B43BF-7D66-4FCE-A8E2-C47892913394.jpeg.aa612806799d60bb0075f37d202d88e4.jpeg

 

Bitteliten

Bitteliten

Jeg har før skrevet om min Victron Centaur 100 amp lader som har hatt en mystisk feil. Den kuttet ladingen etter ca 30 min.  Den har vært på test hos importør uten at de fant feilen. 
slik oppførte den seg. 

94D89811-935B-4334-B75C-66279E3E1D2D.png.44a32237896645c3a5e6bd07a5eb673a.png

 

Som vanlig utmerket service fra Seatronic, så vi ble enige om en god løsning. Når vi først skulle bytte lader oppgraderte jeg til en Victron IP65 70 amp. Centauren var på 100 amp, så det blir litt mindre. Men IP65 er en mye mer moderne lader med gode ladesykluser. Vi har en Phoenix50 også. Mulig disse to blir kjørt samtidig om vi har behov for det. Om behovet melder seg for mer lading på kortvtid så kan Phoenixen byttes i en IP65 til. Disse kan da kjøres samlet ved å koble de sammen med en datakabel og gi 140 amp lading. 

her er IP65en montert i teknisk rom. Til venstre for lader 2 sitter det en 12v vifte som suger ut varmluft ved behov. 
 

61497BDE-C576-4F6C-9BE5-AB3A77C768FB.jpeg.a5303b44572e5466028786c8773be3c2.jpeg
 

7604E5BD-5996-4A2D-A115-E72F288F3E66.jpeg.3068dd6feb39751b39aa55a374bc3c77.jpeg

35mm2 til forbruksbanken. 6mm2 til startbatteriet. 
 

283A2337-231F-42AB-A898-7B4658CC8D60.jpeg.cc15d6643ced6fa9c6ffa0d2e63ffee1.jpeg

Til venstre er det en blå data kabel. Denne skal kobles til et betjeningspanel til IP65en som snart kommer 


batteribanken 600amp AGM. Startbatteriet er nytt i år. 3 temp sensorer. En til hver Victron og en til Sterling A2B lader. 

D57B43BF-7D66-4FCE-A8E2-C47892913394.jpeg.aa612806799d60bb0075f37d202d88e4.jpeg

 

Bitteliten

Bitteliten

Jeg har før skrevet om min Victron Centaur 100 amp lader som har hatt en mystisk feil. Den kuttet ladingen etter ca 30 min.  Den har vært på test hos importør uten at de fant feilen. 
slik oppførte den seg

94D89811-935B-4334-B75C-66279E3E1D2D.png.44a32237896645c3a5e6bd07a5eb673a.png

 

når vi først skulle bytte lader oppgraderte jeg til en Victron IP65 70 amp. Centauren var på 100 amp, så det blir litt mindre. Men IP65 er en mye mer moderne lader med gode ladesykluser. Vi har en Phoenix50 også. Mulig disse to blir kjørt samtidig om vi har behov for det. Om behovet melder seg kan Phoenixen byttes i en IP65 til. Dissr kan da kjøres samlet ved å koble de sammen med en datakabel. 

her er IP65en montert i teknisk rom. Til venstre for lader 2 sitter det en 12v vifte som suger ut varmluft ved behov. 
 

61497BDE-C576-4F6C-9BE5-AB3A77C768FB.jpeg.a5303b44572e5466028786c8773be3c2.jpeg
 

7604E5BD-5996-4A2D-A115-E72F288F3E66.jpeg.3068dd6feb39751b39aa55a374bc3c77.jpeg

35mm2 til forbruksbanken. 6mm2 til startbatteriet. 
 

283A2337-231F-42AB-A898-7B4658CC8D60.jpeg.cc15d6643ced6fa9c6ffa0d2e63ffee1.jpeg

Til venstre er det en blå data kabel. Denne skal kobles til et betjeningspanel til IP65en som snart kommer 


batteribanken 600amp AGM. Startbatteriet er nytt i år. 3 temp sensorer. En til hver Victron og en til Sterling A2B lader. 

D57B43BF-7D66-4FCE-A8E2-C47892913394.jpeg.aa612806799d60bb0075f37d202d88e4.jpeg

 



×
×
  • Create New...