Jump to content

Edit History

Bitteliten

Bitteliten

Noen som har tanker om hvorfor sånt skjer?

kablene til batteriene er godt over mm2kravet fra Victron. Ingen tegn til varmgang i kabler. Batterier er 1 år gamle 600Ah AGM. 

pluss går fra lader rett til pluss på batteri. Minus til felles minus før shunt til Victron 702. Kablene er omtrent like lange. 

laderen er montert korrekt, stående. Meget god ventilasjon. Både naturlig og med vifte. Installasjonen er lagd for å fungere i tropisk klima

jeg har stusset på at laderen i det siste har vist høy A på float innimellom.  Type 26-28A mens victron 702 viser 1-2amp inn. Selv når alt av forbrukere er slått av (dvs hovedsikring slått av). Jeg har ikke registrert unormal lukt/lyd fra laderen. Hadde tenkt å si i fra om det til Seatronic men så skjedde dette i går 😊

kanskje @Joerg Beckerhar noen erfaringer?

jeg har to ladere ombord. Victron Phoenix 50 sørger for lading nå 😊. Kjekt med redundans ..😊

Bitteliten

Bitteliten

kablene til batteriene er godt over mm2kravet fra Victron. Ingen tegn til varmgang i kabler. Batterier er 1 år gamle 600Ah AGM. 

pluss går fra lader rett til pluss på batteri. Minus til felles minus før shunt til Victron 702. Kablene er omtrent like lange. 

laderen er montert korrekt, stående. Meget god ventilasjon. Både naturlig og med vifte. Installasjonen er lagd for å fungere i tropisk klima

jeg har stusset på at laderen i det siste har vist høy A på float innimellom.  Type 26-28A mens victron 702 viser 1-2amp inn. Selv når alt av forbrukere er slått av (dvs hovedsikring slått av). Jeg har ikke registrert unirmal lukt/lyd fra laderen. Hadde tenkt å si i fra om det til Seatronic men så skjedde dette i går 😊

Bitteliten

Bitteliten

kablene til batteriene er godt over mm2kravet fra Victron. Ingen tegn til varmgang i kabler. Batterier er ok. 
pluss går fra lader rett til pluss på batteri. Minus til felles minus før shunt til Victron 702. 

• Create New...