Jump to content

Scandinavien 260 Sport tung båt? Hva ansees som normalt?

SeaRaymond

Recommended Posts

Hadde båten min hengende i en stor stasjoner kran i dag med digitalvekt som vist skal være til å stole på, den viste 3870 KG (inkl løfteåk i aluminium og stropper, kanskje 100 kg). Båten det dreier seg om er av typen som i overskrift og signatur. Den hadde i øyeblikket tomme vann og septikktanker og skarve 20 liter diesel på tanken :crazy: Maks 100 kg løsøre ombord. Så tørrvekten vill utfra dette ansees å være ca 3700 kg.

Med full tankkapasitet ville vekten blitt vel 500 kg ekstra, altså ca 4200 kg. Er ikke dette unormalt høy vekt av denne type båt på knappe 8 meter og 2,77 bred? (Ja vet båten er "unormal" finnes bare 4 av disse i Norge meg beskjent) Men ble litt skremt over vekta som er oppgitt til 2800 kg i salgsannonsen og knappe 1700 kg i kontrakt :nonod: .

Trodde en 26 fot plastbåt på 3 tonn tørr var å ansees som tung, og antok tidligere selv at denne var rundt dette....

Min ex- Joda 7500 veide akkurat 2500 kg når den var ferdig bygget med stor motor. (3,5 liters yanmar)

Jeg har eget dynamometer (vekt) derfor vet jeg vekten... har ikke veid Master 820'en.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...