FredT Startet 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Startet 4.Oktober.2004 Hei, I båten min har jeg dieselfilter i vannutskiller av fabrikat Delphi - type HDF 296, dieselfilteret på selve motoren er et Porulator F57629 og ojlefilteret er et Fram CH2949. Ved skifte synes det unødvendig trøblete å måtte skaffe filtre av tre forskjellige fabrikat, og det skulle ikke undre meg om t.eks. Fram har noen jeg kan bruke alle steder. Spørsmålet er bare hvilke. Noen som vet slikt - eller eventuelt vet om en ekvivalentliste er tilgjengelig et sted? Eventuelle tips tas i mot med takk. mvh Fred T Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
tom-ba Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 det finnes overgangstabeller i filterkatalogene sjekk med nærmeste bensinstasjon Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Hei. Norpart på Lørenskog http://www.norpart.no/filter.html har UFI olje, drifstoff og luftfiltere til de fleste motormerker. Og de er slett ikke blant de dyreste. De sender over hele landet. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Regent Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Hei Jeg gjør det den enkle vegen. Skriver opp merke og nummer på filtrene jeg bruker, både fin-, vannutskiller og oljefilter i loggboka. Når jeg skal supplere går jeg til forhandler av filtre og ber om nye. Ofte får jeg andre merker, og da fører jeg disse inn i loggboka som erstatningsfiltre. Det har vært til god hjelp når jeg har måttet handle filtre i en fart der de ikke er eksperter akkurat, så som bensinstasjoner ol. Det har funka fint til nå Sitér dette innlegget Hei og hå Regent Link to post
880 Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Kansje noe å finne her.............http://www.fram.com/ Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Guest Sandy_Hook Svart 4.Oktober.2004 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Prøv å kontakte Rodin på Skedsmokorset. De er importør av Fram Sitér dette innlegget Link to post
FredT Svart 4.Oktober.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2004 Takker for mange svar. Tror jeg forsøker Regent's forslag først. Det virker enkelt og greit. mvh Fred T. Sitér dette innlegget Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole Link to post
EIN Svart 29.Mai.2006 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2006 Her er en tabell med bilder og størrelse på diverse filter. Kansje dette kan være til hjelp for noen. http://www.olssonsiellos.se/Archive/Bilder...alog%202005.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.