Jump to content

Olje- og Dieselfiltre - ekvivalenter?

FredT

Recommended Posts

Hei,

I båten min har jeg dieselfilter i vannutskiller av fabrikat Delphi - type HDF 296, dieselfilteret på selve motoren er et Porulator F57629 og ojlefilteret er et Fram CH2949.

Ved skifte synes det unødvendig  trøblete å måtte skaffe filtre av tre forskjellige fabrikat, og det skulle ikke undre meg om t.eks. Fram har noen jeg kan bruke alle steder. Spørsmålet er bare hvilke.

Noen som vet slikt - eller eventuelt vet om  en ekvivalentliste er tilgjengelig et sted?

Eventuelle tips tas i mot med takk.

mvh

Fred T

Kystskipper 1980 Fredrikstad Navigasjonsskole

Hei.

Norpart på Lørenskog http://www.norpart.no/filter.html har UFI olje, drifstoff og luftfiltere til de fleste motormerker. Og de er slett ikke blant de dyreste. De sender over hele landet.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Hei

Jeg gjør det den enkle vegen.

Skriver opp merke og nummer på filtrene jeg bruker, både fin-, vannutskiller og oljefilter i loggboka. Når jeg skal supplere går jeg til forhandler av filtre og ber om nye. Ofte får jeg andre merker, og da fører jeg disse inn i loggboka som erstatningsfiltre. Det har vært til god hjelp når jeg har måttet handle filtre i en fart der de ikke er eksperter akkurat, så som bensinstasjoner ol.

Det har funka fint til nå :cheers:

Hei og hå

Regent

• 1 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...