Jump to content

Noen som har erfaring med fnm 250hp/yanmar 6lp i Bayliner 3058?

3058

Recommended Posts

Hei og velkommen til BP :flag_sw:

Er dette en 3058 1990-92 modell?

Etter hva jeg har lest meg til så er dette en båt som opprinnelig ble designet for singel installasjon og da fortrinnsvis med en 7,4 liter V8 bensin på rundt 350 HK. Men da det Amerikanske markedet etterspør dobbel innstallasjon ble den også tilbudt med det.

Slik jeg forstår så tenker du å sette inn en FNM i singel installasjon? Vil tro at 250 HK i denne blir litt lite.

Jeg var selv for en tid tilbake å så på en 3058 med 2xSteyr 164. Dette er en liten firsylindret motor på litt over 160 HK. Motorrommet på denne var veldig trangt med disse to motorene oppi.

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=18183657

57_2116472169.jpg

57_1891621026.jpg

Redigert av SF (see edit history)

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Hei. Dette bør du ikke tenke mer på. FNM motoren blir for liten i din båt. Kun 2,4 L fordelt på 250hk i singelinnstallasjon kommer helt sikkert til å havarerer tidlig.

Båten din er nok i tillegg ganske baktung som gjør at med fulle tanker og litt ferieoppakning så tror jeg ikke du vil komme i plan engang.

Minimum 320hk er hva jeg ville ha vurdert i din båt.

Hadde en Steyr 256 (250hk) på en Bayliner 2958, den var for liten, slet med å få båten i plan.

Jeg har hørt flere si det samme. Grunnen til at den maskinen fra Steyr har havnet i en del 2958'er er vel at den passer rett ned i motorrommet uten noen ombygging. En 41/42-motor fra VP krever at motorrommet forlenges.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...