Jump to content

Skal du tune, ligg unna powerbox

king kong

Recommended Posts

Det er en kjent sak, som nesten alle vag eiere vil nekte på, at disse powerboksene bare er søppel.

Tror det var naf som hadde dyno-test på slike løsninger. Målbar økning rett etter montering, etter kort tid korrigerte ecu for de manipulerende endringene som powerboksen gir og gi mindre effekt.

Så du sitter som regel igjenn med en motor som spiser deler mye fortere en standard, samt omtrent samme effekt som tidliger..

Men "lurt" å gjemme den powerboxen slik :p

Ok, da skjønner jeg ingen ting!!

Hvordan kan båteiere og bileiere gå på en flopp som dette??

Hvis du søker på "FINN.NO" med chiptuning som søkeord, så får du treff med ca 98% relatert med powerbox.

Det første jeg reagerer på er at det er så mange forskjellige aktører som reklamerer med box som løsning for økt hk på motor.

Prisene varierer fra kr.1500-6000.

Går du på finn bruktmarked og søker på samme, så får du like mange treff, og alle har selvfølgelig solgt bilen sin men har beholdt boxen, som er til salgs.

Etter hva jeg har sett og blitt fortalt, så er en riktig softwaretuning isamme prisleie.

Hvorfor velger da de fleste en powerbox løsning.

MVH K.K

latskap + lite kunnskap + villedende reklame + rask retrettmulighet under garantitiden = powerbox

Pussig at powerboxene overlever etter så mange år. Det må jo være noen motorer som dette fungerer relativt bra på.

Jeg har "årntli" chipping på min jeep 3,1 TD. Funker veldig bra.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

• 1 måned senere...

på den forrie bilen min, en bmw 320d, der kjøpte jeg en slik sak fra en på hamar området..

man tok ut en ledning fra en hjerne, koblet inn et mellomstykke og satte orginallledningen inn i denne igjen.. fra det mellomstykke gikk det en ledning opp til en liten boks som jeg la i motorrommet og stripset den fast der.. den ga meg merkbart mer effekt, og samtidig reduserte den forbruket..

med fulllastet bil fra kr.sand til trondheim, familie på 3+hund og skiboks også fullstappet, lå forbruket på 0,6-0,7 på mila, denne kunne jeg selv justere på via et potmeter, så jo, slike bokser funker og gjør jobben sin, bare kjøp en orntlig box, ikke noe billig kopi..

til info: vtech-tuning.no er den jeg brukte, og den fungerte glimrende på min bmw og jeg vil ha meg en slik på neste bil også :)

Redigert av Ulv I (see edit history)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...