Jump to content

Overraskende kritikk i Seilas

Enzo

Recommended Posts

Må si jeg ble litt overrasket at de tør la en av testpersonene være såpass frittalende på trykk ja, ord som ubrukelig og hentydninger at han heller hadde kjøpt en tilårskommen men pen X-332 istedet for en xxxxxx det synes jeg var dristig men det er fint.....veldig fint for det øker troverdigheten til bladet veldig

Redigert av Enzo (see edit history)

Dette synes jeg virkelig var på tide!!!! :thumbsup:

De fleste båt reportasjer er jo nesten mer som reklame istede for en båt test...

Har prøvd mange båter som jeg har lest at har gjort det bra i båt tester, men i virkeligheten ikke er noe bra og kjøre...

Håper de fortseter og være ærlige og ikke bare tenker på reklame inntekter,( :yesnod: ) slik at ikke så mange kjøper katta i sekken... :headbang:

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Båtens spesielle rigg med vinklede salinger og mangel av akter stag vil kreve en velig god rigging for å fungere optimalt, og jeg stiller meg tvilende til om dette vil fungere i praksis for de fleste eiere av en slik båt. Vår test båt var åpenbart ikke satt opp slik den burde være, med for mye pre-bend i masten og for lite tensjon i forstaget. Spørsmålet er jo om båten er stiv nok til å ta opp de krefter som skal til for å holde forstags spenningen

Klassisk beskrivelse av en Ridder-Bergström rigg som er satt på "feelingen".

Ikke enig i at uttalelsene til Tormod Lie er særlig dramatiske.

Som Kosmix skriver, er alle 31-fotere for små og Tormods vurderinger om båtenes fordeler og ulemper er etter mitt syn ikke spesielt oppsiktsvekkende, men godt beskrevet.

Men jeg er enig i at det er en god artikkel, ærlig skrevet av en svært erfaren seiler uten spesielle hensyn å ta til noen av leverandørene som testes.

Ikke enig i at uttalelsene til Tormod Lie er særlig dramatiske.

Som Kosmix skriver, er alle 31-fotere for små og Tormods vurderinger om båtenes fordeler og ulemper er etter mitt syn ikke spesielt oppsiktsvekkende, men godt beskrevet.

Det oppsiktsvekkende ligger kanskje i at man får solgt totalt innholdsløse test-artikler også? Blir like oppgitt hver gang jeg leser en test hvor det bare står jabbajabbajabba ... håper dette er i ferd med å snu.

Fint med en kritisk artikkel for en gangs skyld. Har vært noen år nå med veldig overfladiske og reklamepregede tester i de norske bladene. Men, skjønner at det er en vanskelig balansegang -de skal jo både ivareta journalistisk integritet og interessen hos leserne samt få annonseinntekter. Tester trenger jo ikke være så negativt ladet heller, men noen linjer om løsninger som ikke føles helt gode eller ikke passer målgruppen bør jo være et minstekrav i enhver test -også de såkalte førsteinntrykkstestene (ren reklame i mine øyne). Tross alt tjener båtmerkene også på dette i det lange løp ved at de får tilbakemelding og kan justere seg etter andres erfaring. Lesere er istand til å tenke selv og gjøre seg opp en vurdering i forhold til kritiske bemerkninger, og det at det er noe negativt betyr ikke at han ikke kan tenke seg å kjøpe båten. Hver leser vekter forskjellig og det er jo derfor det også er et fint mangfold av båter på sjøen. For eksempel synes jeg det er rart ingen blader har kritisert de nye tverrstilte vitrineskapene som har kommet på noen båter som tross alt er bygd for å seiles -også på kryss (hva skjer da med det som er satt inni?), men journalistene og målgruppen på disse båtene er nok helt uenig med meg :lipseal:

Redigert av Kjappfot (see edit history)

Heller lite, men lekkert laget

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...