adeneo Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 Om jeg eller andre er medlemmer i foreningen, gjør mye eller lite med båten selv, stiller på møter eller dugnader osv kan jeg ikke forstå har noen betydning for deg eller andre. Jeg bare spurte om det var vanlig å betale for en tjeneste et halvt på forskudd. Det har jeg fått svar på fra andre BP medlemmer. Det er ingen grunn til å føle seg truffet, det spiller ingen rolle for meg hva du gjør eller ikke gjør, men for de andre medlemmene i foreningen du er med i, dersom du er med i noen forening, samt de som driver næringsvirksomhet på området du henviser til, har det nok en viss betydning. Siden du stilte spørsmålet antok jeg at du reagerte på denne praksisen med å ta forhåndsbetalt, dersom du ikke hadde reagert på forhåndsbetalingen ville du sannsynligvis ikke spurt om det var vanlig andre steder, og jeg forsøkte bare å forklare, om enn noe vel godt, hvorfor det er slik i denne havna. Ingen grunn til å hisse seg opp, det er bare å hoppe over mine innlegg dersom du ikke er interessert i å lese de. Er forresten overrasket over enkeltes kjennskap til innhold i avtalen melom kommunen og marinaeier til tross for at man ikke er medlem i foreningen. Avtalen har vært på trykk i lokalavisen, samt at hele historien i inngående detalj kan leses her, her og her, samt at det sto en lengre artikkel om dette i både Båtliv og Seilas tidligere i år, så det er vel heller jeg som er overrasket over at du ikke har fått det med deg? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 De gangene jeg har hatt båter i vinteropplag hos en større lokal marina. Har samle faktura for opptak,spyling, vinteropplagg og uttak. Kommet en 3-4 uker etter at båten er på land. Har aldri sett på det som noe problem. Har jo kjøpt ei pakke. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
finnmarken Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 Saken med Vallø marina viser en dårlig blanding av samrøre og å ta seg til rette. Kommunen har i det tilfelle inngått en dårlig og uklar avtale med marinaen. Samtidig tar marina-eieren seg til rette. Jeg har lest teksten i denne avtalen og klarer ikke tolke den dithen at man ikke selv skal kunne bruke mekaniker eller andre fagfolk som ikke er ansatt i marinaen. Dersom det var ment slik fra kommunens side så ligner det stygt på en form for kameraderi. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 Dersom det var ment slik fra kommunens side så ligner det stygt på en form for kameraderi. Blir ren spekulasjon. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 29.November.2010 Link til dette innlegget Svart 29.November.2010 Men så var det vel ikke ment slik fra kommunens side heller..... Såvidt jeg forstår det så har det vel kommet presiseringer fra kommunen som "opphever" dette monopolet. Jeg kan selvsagt forstå at det er frustrerende for denne marinaen når andre gjør arbeid de også tilbyr. Det er bare det at vi ikke kan ha det slik. Folk må ha mulighet til å velge hvilket firma de vil bruke enten det er til å polere båten eller det er service og reparasjon på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
sailor85 Svart 24.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2011 Hos oss betaler kunden opplaget, evt opptak og spyling under vannlinje før båten blir satt inn på lageret. (Vanligvis når kunden leverer fra seg båten) Alt annet arbeid blir fakturert når det er ferdig. Blir som regel en faktura på høsten for motorkonservering etc og en på våren for polering og stoffing. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 25.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2011 Betale på forskudd? Latterlig, jeg gjør det selvsagt ikke og kommer heller aldri til å gjøre det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.