Jump to content

Trenger hjelp til tauing! Bamble, Frierfjorden

Anjuma

Recommended Posts

Jeg prøver meg med en liten bønn om hjelp.

Er det noen som har båten på vannet i Frierfjorden, Bamble og som kan taue meg fra Cocheplassen og over til Sjerkøya (ca.500m)?

Siden motoren prøvde på et aldri så lite selvmord for noen uker siden så har jeg ikke vært i stand til å få flyttet den for egen maskin med tanke på ilandtaking :(

Og når ene kneet mitt sviktet samtidig og kroppen gikk over på sparebluss så har jeg rett og slett ikke vært kar om å få ordnet mer med den. Men nå står vinteren og banker hardt på døra og jeg må bare gjøre et forsøk på å få den på land. Så får jeg heller ta motoroverhalingen når det blir varmere i været og kroppen er restituert :)

Og om noen her på baatplassen besitter en lastebil med kran så vil jeg gjerne bestille en båthenting fra Stathelle til Heistad :)

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

Da var skipet vel plassert i hagen, batterilading er satt i gang og frostvakt montert :)

Jeg må bare rette en uendelig stor og varm takk til roger-jo som virkelig var fantastisk. Hans hjelp ved å slepe meg fra cocheplassen til Stathelle Marina var helt fantastisk. Tenk å nesten fryse stumpen av seg (for det var KALDT) for å hjelpe en "fremmed kar" med å redde båten på land! En fantastisk hjelpsomhet til etterlevelse!

Det viste seg at isen hadde lagt seg i marinaen... men roger-jo brøyt is og ryddet vei så vi fikk løs båten.

Og jammen var det is ved opptaksplassen også... men det stoppet ikke den mannen der. Neida, han plasserte meg på svai og gnafset is så det sto etter... kom ut og hentet meg igjen og plasserte meg trygt ved bryggekanten... hvor lastebilen sto klar og løftet meg trygt på planet :)

Så roger-jo, du er min desember-helt, uten deg kunne Anjuma i værste fall blitt et offer for isen :)

Reparasjon av kretskort til Wallas dieselvarmere.

https://baatplassen.n...hp?product=5533

roger-jo, sånne som deg tar vi av oss hatten for :thumbsup::flag_bp: . Det er slike medlemmer som bør få prisen for årets båtentusiast eller hva det heter. Ikke nødvendigvis bare sånne som dynger oss ned med 10-15000 innlegg med selvskryt

"Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe"

D1

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...