Jump to content

årsmodell på sjømann 22

loix

Recommended Posts

hei, jeg prøver og finne årsmodellen på min sjømann 22, jeg tror den er fra 1979 men er litt usikker, den har den gamle typen vinduer med gummilister. "nyere" modeller har vel aluminiumslister mener jeg og huske, men er det noen som husker når de begynte med aluminiums lister? vet ikke om fargen på båten kan ha noe og si, men den er hvit med blå stripe under v.linje, med beige overbygg.

håper det er noen som har litt info her inne :flag_bp:

jeg har også en sjømann som er hvit med blå stripe under fender liste. og alu rammer på vinduer.

tror den er runt 79 men er ikke sikker

er det ingen kjennetegner så en kan finne ut av årsmodell.

gjerne også hvordan jeg kan finne ut modell på marna mb10a motoren som står i

har lest litt i andre tråder og funnet ut at det er svært vanskelig og finne årsmodell på båten. men på marnan din så skal det stå en plakett eller noe lignende på motsatt side av eksosmanifolden. der skal årsmod stå :flag_bp: tror det er rett ved peilepinnen hvis ikke jeg husker feil :sailing:

Hadde selv en sjømann 22 som var oppgitt til 1979 modell - denne hadde aluramme rundt vinduene. Men så er det slik med disse båtene at de stort sett er selvbygde/halvfabrikata. Og det fantes i hverffall 3 "identiske" skrogformer, samt flere overbyggformer. Så derfor er det ikke helt enkelt å finne eksakt poduksjonsår hvis man ikke har sikker dokumentasjon. Forøvrig så skal vistnok en av formene fortsatt befinne seg på en industritomt i Horten.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...