Jump to content

Overlevningsdrakt ombord? kom med anbefalinger og tips.

maia

Recommended Posts

Tanken har streifet meg mange ganger i sommer om at dette kan være greit å ha liggende lett tilgjengelig,her i fjorden ligger veldig mye tildels grov drivved spesielt etter sprengflo.

Har dere noen anbefalinger å komme med?jeg har jo alt mulig annet i båten så tror det skal bli neste invistering.

Vi har også to slike deresser ombord som ligger greit tilgjenglig hvis behovet er der. Har testet min i sommertemperatur, og joda, jeg fløt fint. Dette sammen med en redningsflåte gjør oss sikrere på vår ferd.

Få i vår omgangskrets blant båtvenner har dette. Hvorfor?

Redigert av Astor (see edit history)

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Det er vanlig at det kan komme inn vann. Det er viktig å dra glidelåsen helt opp, og hvis det er luft i den må den presses ut.

Vanligste feil hos brukerene er at glidelåsen, selv om den er lukket helt opp, et at halskragen blir trukket over haka og oppunder nesen. Den skal ligge inntil halsen så kanten blir liggende på haka. Prøv dette neste gang.

Mener å huske at det ble sagt på siste kurs at 1 liter vann i drakten reduserer overlevelstiden med 25%.

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Var ute å badet med en survivalsuit i -18 i Horten Januar i fjor. Overrasket over hvor godt den holdt på varmen. Dette var den typen som brukes under helikoptertransport i Nordsjøen.

Noen som vet om det er mulig å kjøpe utrangerte sånne?

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...