rolk Startet 2.Desember.2010 Link til dette innlegget Startet 2.Desember.2010 Jeg har noen hundre liter parafin stående, og har tenkt å blande dette i dieselen på båten. Motoren er fra 82 og er vel en "steinknuser". Kan noen si noe om hvor mye parafin jeg kan tørre og bruke. Må jeg evt. tilsette andre ting også. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 2.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2010 Tja... Teoretisk sett kan du kjøre med kun parafin, om du tilsetter 4-5% totaktsolje for å smøre pumpa og dysene. Men du tenker nok sikkert på å blande ut dieselen, så 50-50 blanding av diesel og parafin tror eg ikkje skal ha noko innvirkning på motoren, kansje helle på 1% totaktsolje for å vere sikker. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 Tror ikke jeg ville ha tilsatt så mye som 50%. 20-30% holder nok, og i tillegg et par-tre prosent totaktsolje. Over litt tid så blir du kvitt parafinen uansett... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Hjeltefjord Svart 3.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 Jeg kjører 50/50 uten totaktsolje. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 Da har du store utgifter i vente.. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
GunR Svart 3.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 Fra gamle dager, hjemme på gården, var det på vinteren brukt 50-50, med 1% totaktsolje. Må jo være glimrende drivstoff, for båtmotorer av ikke helt ny årgang.. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 3.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 Sånn gjorde vi det iallefall på kjøretøyene den gang jeg var i 1.gangstjeneste Link Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.