lgboat Startet 3.Desember.2010 Link til dette innlegget Startet 3.Desember.2010 Tenkte det kunne være av interesse for mange å følge med på "de blå" i lufta, i båten og i sjøen. Var nettopp på Malmøya Slipp som ligger rett ved Oslos Østre Havn. Der ble flg målt: I lufta -12 gr, i båtens salong -8, i lasterom -1 og i motorromskassa -1. Vanntempen var +2,5 og stigende. Laveste i går var -1. Bobleanlegget ble startet i går kveld, derfor +gr og stigende. Vil tro det stabiliserer seg rundt +4. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 Holmestrand, 10,5 minus i lufta. Vanntempratur vet jeg ikke, men ligger i boblehavn. Noe is er det blitt i havneområdet, men det er fortsatt mulig og komme inn med båt til gjestehavn Ombord i båten var det 1 pluss i kabin, og 11 pluss i motorrommet. Webcam Holmestrand Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 3.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 og 11 pluss i motorrommet. Med varme påslått da vil jeg anta Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 Ja, glemte og nevne det selvfølgelig Uten varme ville det vært ca 2 pluss Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 3.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 Sist jeg var i båten (to dager siden), var det 2-3cm is i hele havna med unntak av rundt båtene i bobleannlegg. I luften av det -15 eller der omkring. Inni båten var det +8 da jeg har på varme. Jeg driver å mekker motor, så i ettermiddag skal varmen på fullt + dieselvarmeren. Så blir det å legge seg under dyna og sove litt før man begynner å mekke etter middag. Har planer om å bosette meg fast i båt når alle de små håpefulle er ute av redet (Det står igjen kun ei på 18 nå, så det nærmer seg), så jeg ser det som nyttig å bosette meg i båten en kald helg. Da får jeg litt føling på hvordan det blir vinterstid når jeg evt flytter inn for godt. Jeg har fortsatt vann på vanntanken, så jeg velger å ha det såpass varmt som 8-10+ til jeg er ferdig med motormekking. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Mariell Svart 3.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 Er regne fønvinden i Sandeford havn nå. Kun -6 i lufta. +2,5 i vannet og de vanlige 22,5 inne i båten Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
lgboat Svart 3.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 Og på søndag blir det +3 og sludd etpar timer. Da skal det bli bra mye isete brygger og fordekk en stund. Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 3.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 Og på søndag blir det +3 og sludd etpar timer. Om du velger time-for-time på YR, så spår de faktisk regn og ikke sludd midt på dagen. Over en uke med mindre enn -10 og så endrer det seg fra -12 til +3 på mindre enn et døgn... hehe.. jeg skal IKKE kjøre bil den dagen. Men det er YR da. De påstår de "melder" vær, mens min påstand er at de ikke engang klarer å gjette hvilket vær vi hadde i går... RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
lgboat Svart 3.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2010 Og dermed har yr.no skiftet fra +3 til -6 som maxtemp på søndag. Glatte føreforhold avlyst! Og mer snø til skiføret. Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 7.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2010 Svææært dårlig båtliv nå. Er jeg for lenge i båten, blir det mye kondens, så nå er jeg bare innom for å sjekke at alt er ok. Og det er det. -8 i salongen, -2 i lasterom og +3 i motorrom. Vannet holder +4 pga bobleanlegget. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 7.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2010 Ble dårlig med det meldte mildværet, var nede i -5 i en kort periode. I dag tidlig leste jeg -16 på utsiden og +14 inne. Etter ett par timer med Webastoen på var jeg oppe i 21 igjen. Nå i ettermiddag er gradestokken på vei nedover igjen. -14 ute, begynner å bli kaldt i vannet. Gradestokken viser snaue 1 grad. Har begynt å snerke seg litt, men det kan ikke kalles is ennå. Kulda kan bare yppe seg, har yttligere 6kw til oppvarming om nødvendig. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.