Jump to content

Dieselaggregat fra Asia?

Audun V

Recommended Posts

Mye god (?) lesning i Tolltariffen 2009...Side 410 er jo ganske aktuell. Du kan også søke i årets tolltariff. Det er vel ikke så mye annet enn herretruser som er tollbelagt....

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Bare pass på at aggregatet er CE merket, så host om momsen på hele sulamitten inkludert frakten... Så har du dette

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

CE merking? Har aldri blitt sjekket på noe som helst av produkter om de er CE merket ved import bortsett fra hele båter og tilhørende båtmotorer. Tviler sterkt på om noen vil tenke tanken på å sjekke om et diesel agregat er CE merket. Er det noen som har hands-on erfaring med CE merke sjekk av andre produkter enn båt?

Jeg i utgangspunktet ville ikke ha beskrevet agregatet som tilbehør til båt.

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

CE merking?

Jeg i utgangspunktet ville ikke ha beskrevet agregatet som tilbehør til båt.

Skjønner at dette med CE merking nok kan være vanskelig... Men det hele er såre enkelt i grunnen... Aggregatet skal iallall tilfredstille LVD direktivet 73/23/EEC , som er direktivet for lavspenningsprodukter mellom 50 og 1000V AC (1500V DC).. I tillegg så er det også mulig at maskindirektivet kommer inn her, uten at jeg har sjekket dette...

så det er liten tvil om at et strømaggregat skal være CE merket om det tenkes satt i markedet i EU/EØS området..

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført

Det er så enkelt som at alt som omsettes på det europeiske markedet skal være CE-merket og dermed oppfylle gjeldende krav (hva nå det enn måtte være). Mange liker å kalle det CE-godkjenning men det er ingen godkjenningsordning, kun produsenten selv som mener, og må kunne dokumentere, at gjeldende lover/regler er oppfylt.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Jobber med import fra kina daglig,,

Og når det gjelder CE, så be om sertifikater,, de har nemelig et egent "CE" system der borte som egentlig betyr Cina Eksport..

Det merket er nesten helt likt det vi kaller CE og det må de ha for og få lov til og sende varer ut av kiina..

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Du ler du :giggle:

Men historien bak det er faktisk at China-Eksport er ca 10 år eldre en europa CE og eneste forskjelden er noen % forskjel på lengden mellom bokstavene....

Alle varer som skal ut av kina må være "CE" dvs godkjen for eksport...

og vist du spør en fabrikk om varen er CE sier de altid ja (og vist de ikke har europa CE så ha de svart ja på at de har lov til og sende varer ut av kina.. :tongue:

Så spør om sertifikater!!!!!!!!

Hilsen en som jobber med slik dagelig!!!!!

Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o)

Nyttig informasjon dette ja altmuligbåt.... Var ikke klar over dette før nå..

At a time when the European Parliament is endeavouring to broaden the scope and increase the effectiveness of the CE mark (which was not originally aimed at consumers, although it now provides assurance concerning product safety and enables goods from non-EU countries to be identified), a visually identical mark has come to light.

1. Is the Commission aware of the existence of the China Export (CE) mark, which just happens to take the form of a symbol consisting of the stylised letters CE and is thus identical to the European Conformité européenne (CE) mark (except for the fact that in the case of the Chinese mark the letters are closer together)?

2. Is the Commission also aware that products bearing the Chinese mark are to be found within the EU, which means that the Chinese mark is feeding off the European CE mark's reputation?

3. What action can the Commission take in order to prevent the European CE mark from being misused in such a way?

4. What sanctions will the Commission bring to bear in this matter?

5. Will the Commission embark forthwith on negotiations with China over the cessation of such practices, i.e. an immediate halt to the use of the China Export mark, which is identical to the Conformité européenne mark?

The European CE mark is not registered for the protection of intellectual property.

6. Will the Commission consider carefully whether registration of the European CE mark as the Community's trademark would not make it easier for counterfeiting to be detected?

Conformit Européenne: China Export

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...