Jump to content

Sleipner baugpropell kutter strømmen

haugi

Recommended Posts

Hei!

I min relativt nyanskaffede båt sitter det en Sleipner baugpropell som jeg har litt problemer med. Det består i at når jeg kjører thrusteren en vei, og deretter andre veien så kutter den. Da er det bare og starte den og så kjøre igjen, så er det som regel iorden, hender av og til at den fortsatt kutter. Kan dette ha noe og gjøre med at joysticken ved et uhell ble bøyd før jeg fikk båten? Selger sier at den var ok før dette skjedde. Eller kan det være andre ting?

haugi:)

Disse propellene har en innebygget sikkerhet som skal hindre at rotasjonsretningen snus mens propellen roterer. Dersom du kjører den ene veien og umiddelbart kjører motsatt vei vil ikke propellen reagere på kommandoen. Dersom du venter noen sekunder før du kjører motsatt vei virker den som normalt. Kan det være denne funksjonen som lurer deg?

Ellers har det vært tråder tidligere omkring problemer med styreinstrumentene på disse, både joystick-utgaven og knappe-utgaven. Et søk på sleipner bør kunne finne disse trådene.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Hei !

Dette har vært fremmet her på BP før og du finner svar hvis du søker, men jeg hadde akkurat det samme problemet som deg og da måtte joystikken byttes og alt var i orden. Jeg er ganske sikker på at dette er feilen hos deg også. Stikk innom en forhandler og lån deg en lik den du har( eller lån av en venn som har en som passer ). Det gjorde jeg for å finne ut om det var feilen. Verkstedet jeg bruker anbefalte meg og forsøke denne metoden først fordi dette ikke krevde noen form for skruing. Kun å bytte joystikk.

Lykke til.

• 4 uker senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...