haugi Startet 4.Desember.2010 Del på Facebook Startet 4.Desember.2010 Hei! I min relativt nyanskaffede båt sitter det en Sleipner baugpropell som jeg har litt problemer med. Det består i at når jeg kjører thrusteren en vei, og deretter andre veien så kutter den. Da er det bare og starte den og så kjøre igjen, så er det som regel iorden, hender av og til at den fortsatt kutter. Kan dette ha noe og gjøre med at joysticken ved et uhell ble bøyd før jeg fikk båten? Selger sier at den var ok før dette skjedde. Eller kan det være andre ting? haugi:) Sitér dette innlegget Link to post
Nyste Svart 4.Desember.2010 Del på Facebook Svart 4.Desember.2010 Hva mener du med "starte den igjen" er det en sikring som slår ut? Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 4.Desember.2010 Del på Facebook Svart 4.Desember.2010 Min stopper ved for lav spenning. Kan det være problemet? Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
haugi Svart 4.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Desember.2010 Nei det er ingen sikringer som slår ut, starter den bare igjen ved å trykke på "on"-knappene. Er ikke noe lav spenning heller, for den virker helt fint når den virker, er kun når jeg slår over fra ene til andre siden. Skjer også om jeg har et opphold før jeg gjør det Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 4.Desember.2010 Del på Facebook Svart 4.Desember.2010 Disse propellene har en innebygget sikkerhet som skal hindre at rotasjonsretningen snus mens propellen roterer. Dersom du kjører den ene veien og umiddelbart kjører motsatt vei vil ikke propellen reagere på kommandoen. Dersom du venter noen sekunder før du kjører motsatt vei virker den som normalt. Kan det være denne funksjonen som lurer deg? Ellers har det vært tråder tidligere omkring problemer med styreinstrumentene på disse, både joystick-utgaven og knappe-utgaven. Et søk på sleipner bør kunne finne disse trådene. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
glek Svart 4.Desember.2010 Del på Facebook Svart 4.Desember.2010 Hei ! Dette har vært fremmet her på BP før og du finner svar hvis du søker, men jeg hadde akkurat det samme problemet som deg og da måtte joystikken byttes og alt var i orden. Jeg er ganske sikker på at dette er feilen hos deg også. Stikk innom en forhandler og lån deg en lik den du har( eller lån av en venn som har en som passer ). Det gjorde jeg for å finne ut om det var feilen. Verkstedet jeg bruker anbefalte meg og forsøke denne metoden først fordi dette ikke krevde noen form for skruing. Kun å bytte joystikk. Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 5.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Desember.2010 Har nok egentlig mest tro på joysticken jeg også, siden den ok før den ble skadet. Skal se om får byttet den når jeg kommer hjem fra jobb:) Takker for tips Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 27.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Desember.2010 Joysticken er nå byttet og thrusteren går som et skudd Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 29.Mars.2012 Del på Facebook Svart 29.Mars.2012 fikk lånt meg en joystikk i dag og prvd denne. da ble den frisk igjen. søkte her i går og nå er den fikset Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.