Jump to content

Yanmar 66hk, hvordan ta av topplokk

M/S AIOLOS

Recommended Posts

Jeg skal ta av toppen på motoren og levere dette inn til overhaling og lurer på fremgangsmåten på dette. Hadde tanker om liksom bare å løsne det som er å løsne til toppen er løs og av, og legge ymse deler i en eske og ønske lykke til når jeg leverer til verksted. Må jo tilstå at mine kunnskaper om såpass inngrep i motorer er noe jeg ikke har gjort før og håper noen her kan be meg fortsette eller stoppe meg. :wink::flag:

Hei

Med all respekt , hvis du ikke aner hvordan skru av en topp , finn tak i en kompis som har skrudd moped eller lignede . Det (som for deg ),kan bli problemet ,er hvordan montere toppen etter den er overhalt . Da bør du gå etter visse fremgangsmåter ang teiting og moment etc etc.....

Mitt tips er : finne en som har "litt peiling" , i og med at du spør på forumet , så tror jeg det er best du har noen med deg som har skrudd før : Lykke til !!

Hilsen jendor .

Hei.

Ville ha skaffet meg en manual/verksted håndbok til motoren hvor en får en beskrivelse på hvordan en bør gjøre dette, samt hvilke moment for tiltrekking av topplokksboltene som gjelder, og en kan også lese seg til andre ting som kansje bør gjøres samtidig...

Har en slik til min Yanmar og den var til uvurdelig hjelp da jeg overhalte gearet mitt... :thumbsup:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...