Jump to content

Små trawlere, framtidas båt ?

Puffen

Recommended Posts

Ja det finnes haugevis av slike båter i Holland fortrinnsvis bygd av stål.

Ellers tror jeg at seilbåtene har tatt over mye av markedet for effektive displacementbåter her i Norge. F.eks en Baviaria 38 cruiser har 7.5 knops marsjfart ved bruk av motor. Motoren er på 38hk! Den er dessuten under halv pris av en tilsvarende stor displacementmotorbåt som f.eks Hollandske stålbåter, for å ikke snakke om trawlere.

Redigert av Voff (see edit history)

Ja problemet med de som finnes er prisen. Båtene er produsert av små produsenter med høy finish. Jeg hadde ønsket meg en motorbåt med liten motor og enkel og grei Bavaria-standard på innredning. Helt enig i at seilbåtene har tatt over mye av dette markedet, men tror mange kunne tenke seg å bytte masten i et overbygg men beholde liten motor og folkelig pris/finish. Har en mistanke om at det kommer fler og fler slike båter etterhvert.

Greenline viser jo at folk tenker i riktig retning. Men jeg ønsker ikke å være prøvekanin for fancy hybridløsninger, men ønsker meg en motor på 60 hester uten turbo og for mye fiksfaks. Greenlinebåten mener jeg også hadde noen finner under vann som gjorde den totalt uegnet til å ligge longside samt at man forventer mer enn to køyer i en såpass stor og tross alt dyr båt.

Løsningen blir vel å kjøpe en gammel viksund goldfish å pusse opp :)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...