Jump to content

Koblingsskjema Mercury 75HK -1984? +gassWire?

staffe

Recommended Posts

Hei noen som kan hjelpe litt her? :rolleyes:

Kjøpt en motor, Mercury 75 hk, el start, el tilt og power trim?? fra -80 tallet en gang muligens, selger trodde den kanskje var 1984 mod..

Selger opplyste at motoren var bra, og alt fungerte, el-start og el-tilt var det som var opplyst, så står det power trim på motoren.. Fikk ikke med gasskontroll samt wire. (dette passet til ny motor hos selger) Har ikke prøvd motoren.

Motoren var pent koplet fra, og ledninger med ledningsklemmer henger ut fra motoren, noen som kjenner fargekoden på disse? Hva er til hva her?

Mener det var 7-8 ledninger i en kabel (i div farger), pluss en kabel med en sort liten 3-kontakts plugg, i tillegg til jord og strøm kabel til batteriet.. Bilder kan ordnes raskt..

Prøvd skyve på "gear-bolten" nede i motorkassen og ser motoren går i gear, noen som har konsoll å selge til denne typen? -er det 2 waiere som styrer denne? (gass og gear)?

All hjelp og forslag settes pris på her :flag_bp:011220102341.jpg

Du kan se om du finner noe du kan bruke i dokumentarkivet her på forumet, her er servicemanualer til Mercury, men er usikker på om det er noe til din motor der!

Det er en egne manual til alle fjernkontroller fra Mercury, men denne er for stor til å laste opp, men det er muli det ligger noe annet i arkivet som kan brukes?

Du kan legge inn serienummer på motor, og søke etter delenummer, priser og annet, samt se skisser av diverse deler til din motor på Mercury Parts Express!

Heisann

Takker for svar.

Den linken til service manualer var kjekk, fant noe annet men den fant ikke jeg når jeg prøvde søke litt her på forumet først, titta litt i den, og den skal jeg få printa ut. :thumbsup: -kjekt å ha å gå ut i fra..

-men der sto årsmodell fra -87 var det vel, og 3 sylindre, jeg vet ikke nøyaktig årsmodell, men har 4 sylindre..

Ellers fant jeg ikke noe der om akkurat det med fargekoder eller koblingskjema på kablene. :confused:

Jeg må si jeg fant noe her på forumet, men det var noe mere en generell fargekode å gå ut i fra, så jeg kan prøve meg fram på den.. -men om noen vet dette hadde det vært kjekt å hørt.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...