Jump to content

Nordhavn priser?

:båt1

Recommended Posts

....lurer på hva prisene er for nye Nordhavn i Norge

tenker i hovedsak på 40 og 43 foteren

I USA ligger prisen på 40 foteren på ca. 6-7 mill NOK litt ettersom utstyret man velger, 43 foteren ligger borti en mill høyere. Så kan du regne ut hva det blir med norske avgifter og frakt :eek:

Nordhavn har en 2007 modell 43ft til salgs med en del utstyr til ca 5,5mill eks frakt og avgifter.

Redigert av adeneo (see edit history)

Du kan jo prøve med en mail til Nordhavn Europe i England. Jeg har prøvd mange ganger uten å få svar på mine spørsmål. Har fått prisliste også - men fikk aldri svar på om det var ex mva eller inkl mva. For meg var det et vesentlig spørsmål :smiley:

Den prislisten for 47 som jeg har fra 2008 indikerer en pris på ca 1 million dollar for en 47 før ekstrautstyr levert i Europa. Om det er med eller uten moms vites altså ikke - men jeg antar uten moms.

Ta en god kikk på planløsninge for å forsikre deg om at du liker de. Jeg mener å huske at 40 foteren ikke har stol på førerplassen. Vi måtte opp på en 47 for å få 3 kabiner. Masse trapper. Dønn solid. Ikke glem stabilisatorer.

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Ikke glem stabilisatorer.

Naiad sine til Selene 43 kostet bare 70.000USD montert... men det blir jo penger av slikt også.. forøvrig kostet Selene 43 650.000USD i 2007, levert verft i Kina.... selvsagt uten moms...

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

vurderer å flytte ut i en stor båt om noen år og lurer på hva prisene er for nye Nordhavn i Norge

tenker i hovedsak på 40 og 43 foteren

takker for svar :flag_bp:

Hvis du bare skal ha en stor trawler-type båt å bo i finnes det vel flere alternativer enn N40 og N43. Personlig synes jeg de blir vel høye i forhold til lengden. Som Bitteliten sier, det blir mye trapper.

Hvis du bare skal bo ombord er vel stabilisatorene ikke særlig effektive heller? :giggle:

Eller skal du på (lang)tur?

Gamlebåten er til salgs! van Lent Motorcruiser

tenker å flytte ut i båten et par tre år menns jeg drar på mindre turer langs kysten også planlegge en (eller flere) langturer ettervært. derfor tenker jeg en del på Nordhavn. Sikkerhet er viktig vettu. vi blir vel max 3 pers på langtur og to boende i båten

47'en er over 50 brt tror jeg. ....

Godt mulig det....

Jeg har sagt at han må fremskaffe et målebrev med angitt BT, men det tar kanskje litt tid å få USA til å forstå hvordan det norske SD tenker? Ref f.eks. den jobben som Skipper Worse nettopp har gjort :giggle::giggle:

- - - -

Tilføyd noen minutter senere:

Her fant jeg forresten en gammel Baatplassentrådsom omhandler samme tema og har en liste over BT for de forskjellige modellene av Nordhavn S.E & O, som de gamle kremmere skrev på sine regninger . . . .

Med vennlig hilsen POSEIDON

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...