Jump to content

Båt sank i Trondheim

arkmarin

Recommended Posts

Får håpe han har en forsikring som dekker dette og at han har vert klar over hva forsikringen ikke dekker..

Det er litt ulike villkår ute å går når det gjelder frost og is.

F.eks. Dekker ikke Gjensidige skader knyttet til frost i det hele tatt.

Tryg krever at bunnventiler stenges fra oktober til april, eller hva det var. Oppfatter at en da er dekket om bunnventilen fryser i stykker og båten går ned.

Ingen av dem dekker skade som følge av berøring med is.

Noen som kjenner til selskaper med god vinterdekning?

Har sett mange båter i kanalen som berer preg av lite ettersyn.. Tror man bør være lit på vakt når det er sånne temperatursvigninger som det har vært i de siste vintrene heri Trønderlag! Glad jeg har naust i hvertfal. Synd med en sånn klassiker som kansje er totalt ødelagt..

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

• 3 uker senere...

Kong Vinter er streng med oss denne vinteren. Enda en båt har sunket i Trondheim, denne gangen en seilbåt.

http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1571238.ece

Selv har jeg brukt en del tid i det siste på å måke snø av flytebryggene der vi har båtplass. Snøen begynner å bli så pass tung at det er bare så vidt bryggene ligger over vannet.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Pjolter: Dersom du har kontakter mot eieren av Coroneten, kan du forhøre deg om årsakene til det som skjedde? Fakta om dette kan være lærerikt for noen og enhver.

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Har måket rundt min båtplass, men ser det er mange båter som ligger uten tilsyn. Det er ikke fotspor ut til båtene. Noen kalesjer ser ganske signe ut og flere båter ligger lavt i vannet pga snøen oppå. Synes det er spesielt rart at de med trebåt ikke måker av båtene sine.

Ligger jo lavere enn normalt, ikke sikkert treverket er trutna der.

Forøvrig har medlemmene i båtforeninga fått flere mailer om at det oppfordres til å måke, men ser ut som folk gir F...

:headbang:

Er det noen som har erfaring med forsikringsoppgjør etter skade som følge av snø/frost? Er selskapene restriktive ved skadeoppgjør, eller går dette som regel greit?

Brigg

Ja jeg er nesten sikker på grunnen men vil vente litt med å legge det ut offentlig,mener det ikke er noe problem med forsikringen. Syntes også de bombastiske uttlalelsene uten grunnlag er litt i overkant da,. men menes det at det er mangelfult tilsyn som er årsaken er det en annen sak. Dette er altså ikke årsaken i denne saken..

Skal komme tilbake med mer når det passer slik.

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

I min forsikring står det at det ikke dekkes skader som følge av kontakt med is.. Litt i tvil om dette betyr at skade som følge av

at en skroggjennomføring fryser ikke dekkes eller om det er under seiling, at det oppstår skrogskader. noen som vet?

Når jeg registrerte dette vurderte jeg å bytte selskap men de eg sjekket hadde samme setning i sine avtaler.

I år har vi vært ekstra påpasselige på fosenkaien anngående vinteren, de fleste har hengt ut en arbeidslampe som viser om det er strøm ombord, slik at vi sjekker hverandre. Dette sammen med skikkelig klargjøring før juleferien bør gjøre susen. Spent på tilstanden når eg kommer oppigjen i morgen.. (tror det største problemet er at vannet i kranen på land er frosset!! )

sol + øl + seiling -regn = en god sommer..

I mine forsikringsvilkår (Sparebank 1) står det:

Skader som ikke erstattes:

[...]

- Skade som skyldes nedbør, frost, issprengning eller berøring med is.

Hvis båten ligger i boblehavn, erstattes likevel skader forårsaket av isberøring.

Eg tolkar det slik at dersom ein let vere å ta opp båten så han frys fast i isen og går ned, vert det ikkje dekt av forsikringa.

Redigert av Steinsvik (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...