Jeanneau Startet 11.Desember.2010 Link til dette innlegget Startet 11.Desember.2010 Jeg skal montere en Eber D4 i en Jeanneau 645. Lurer på om det er andre som har gjort dette og har en ide om hvor beste plass er ? Har mest lyst til å sette den i lasterommet under dekket, men i bakkant står den innebyggede bensintanken, og da blir jeg skeptisk. I montasje håndboken står det at den ikke skal monteres i motorrom dersom du har bensinmotor, ei heller i nærheten av bensintank. Slik jeg ser det så er sjansene for lekkasje med følgende bensindamp svært liten. Det er i tillegg en skillevegg mellom tank og lasterommet, men ikke tett mellom. Jeg blir litt i tvil da jeg har stor respekt for bensin og brannfaren. Dersom jeg henter tilluft og brennluft utenfra, så er vel sjansene liten for at det skal smelle ? eller ? Noen som har tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Jeanneau Svart 11.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2010 En slik båt Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 11.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2010 (redigert) Slik jeg ser det så er sjansene for lekkasje med følgende bensindamp svært liten. Det er vel en grunn til at de skriver/sier at den ikke skal monteres i rom med tank, og som du skriver selv - svært liten sjanse for bensindamp - MEN den er der. Hadde helt klart letet meg frem til ett annet sted ombord. Redigert 11.Desember.2010 av Benji (see edit history) Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
abbor Svart 11.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Desember.2010 (redigert) Du bør legg til båttype i overskriften for å unngå å få tråden stengt. Jeg monterte D4 i skottet under førerstolen på min Antares 650 som er en nær slektning, men det går vel ikke på din båt. Redigert 11.Desember.2010 av abbor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.