Jump to content

Plassering av Eberspächer D4 i en Jeanneau 645?

Jeanneau

Recommended Posts

Jeg skal montere en Eber D4 i en Jeanneau 645. Lurer på om det er andre som har gjort dette og har en ide om hvor beste plass er ?

Har mest lyst til å sette den i lasterommet under dekket, men i bakkant står den innebyggede bensintanken, og da blir jeg skeptisk.

I montasje håndboken står det at den ikke skal monteres i motorrom dersom du har bensinmotor, ei heller i nærheten av bensintank.

Slik jeg ser det så er sjansene for lekkasje med følgende bensindamp svært liten. Det er i tillegg en skillevegg mellom tank og lasterommet, men ikke tett mellom. Jeg blir litt i tvil da jeg har stor respekt for bensin og brannfaren.

Dersom jeg henter tilluft og brennluft utenfra, så er vel sjansene liten for at det skal smelle ? eller ?

Noen som har tips ?

Slik jeg ser det så er sjansene for lekkasje med følgende bensindamp svært liten.

Det er vel en grunn til at de skriver/sier at den ikke skal monteres i rom med tank, og som du skriver selv - svært liten sjanse for bensindamp - MEN den er der.

Hadde helt klart letet meg frem til ett annet sted ombord.

Redigert av Benji (see edit history)

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...