Jump to content

Er det offeranoder/Zink på KAD32 motoren?

Renita

Recommended Posts

Husker ikke helt, men mener bestemt det ikke er noe på oljekjøleren på KAD32, men at det er to helt like plugger på aftercooleren og varmeveksleren, dette er standard Volvo plugger som går igjen på mange motorer, og noen av disse har slike gjenger hvor blyantanoder skrues på pluggen, akkurat hvilke motorer som har hva husker ikke jeg, men jeg minnes å huske at siste motor med anoder rett i blokka var i 93'.

Det er bare å skru ut en plugg å se om det er anode eller ikke det. Er nummer 8 på varmeveksleren og nummer 4 på aftercooleren på bildene nedenfor!

21126.jpg18349.jpg

Redigert av adeneo (see edit history)

Så vidt jeg husker er det ikke anoder på KAD300 heller, men det hender også der at pluggene på varmeveksler og aftercooler har anoder skrudd på, selv om jeg opprinnelig ikke tror det var vanlig på de motorene, men er litt usikker.

På KAD motorene skal i utgangspunktet anodene på drevet være nok dersom det er skikkelig kontakt mellom transomfeste og motor, noe som vanligvis oppnås med en liten grønn ledning.

Pass heller på å sjekke motorfestene og lagrene/clutchen på kompressoren.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...