Comforthe Startet 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Startet 15.Desember.2010 (redigert) Som det står i emnetittel, lurer jeg på når dere planlegger/håper på å få satt ut båten. Selv satser jeg på April. Redigert 15.Desember.2010 av Comforthe (see edit history) Færdes mye rundt Nøtterøy og Tjøme Link to post
Bitteliten Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Sen påske neste år - men slutten av april er det vel tenkt. Dog avhengig av isforholdene. I fjor lå isen lenge rundt NordWest. Link to post
Ulv I Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 normalt ville jeg vært ute i starten av april, men til neste år vet jeg ikke, kommer ann på når min bror og far har tid til å hjelpe meg, og polering med ei hånd tar nok litt lengre tid enn normalt ;) men planlegger å ut så raskt som mulig etter snøen og isen er forsvunnet :) Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
alfb Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 (redigert) Godt å se ulv1 at du et på 'hogget'. God bedring og med det pågangsmotet du ser ut til å ha, skal se du blir bedre en ny ;-) ang båten har jeg den liggende ute i vinter for første gang, så det blir spenende å se hvor mye den blir brukt ;-) Redigert 15.Desember.2010 av alfb (see edit history) Link to post
andersb Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 (redigert) du får lage en mekanisk innretning som går på overkroppen din, + poleringsmaskin ulv1, så bruker du hånda til å påføre ekstra polish på svampen bare ;) jeg går for sjøsetting når isen forsvinner. Redigert 15.Desember.2010 av andersb (see edit history) Link to post
Una Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Tidlig i april. Avhengig av hvor mye jeg får gjort i løpet av vinter`n. "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
RSL Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Jeg ligger i boblehavn, men satser på første båttur så fort det er isfritt ut av havna i slutten av mars. 2008 og 2009, kom jeg ut av havna første gang 28.mars, mens i 2010 var første mulighet 30.mars. Så tidlig som isen kom i år, er jeg redd det kan bli senere, men det kan jo komme en tidlig vår med masse vind for alt vi vet og da skal jeg være klar. RSL NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
tom-ass Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Mitt mål er før 17 mai. Båten ligger i en innsjø, og isen går seint. Lørdag 14 mai er en fin dato å ha som mål! Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Tom Rør Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Båten ligger inne på Strømmen, og hvis jeg får gjort alt som jeg har planlagt, samt at isen har gått, så skal den ut i slutten av Mars Link to post
alfb Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Tja, isen har smeltet igjen og det er flatt hav, så kanskje jeg skal ha meg en tur på sjøen nå Hørtes fristende ut - tror jeg gjør det Link to post
Bonus Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Midten av Mars tenker jeg. Vi tok opp i begynnelsen av November. Mesteparten av "vårpussen" er allerede gjort, polering av skroget er det eneste som står igjen. Link to post
Arild Iversen Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Den ligger ute hele året, og når forholdene er tilstede blir det både sene høstturer og tidlige vårturer. Desember til februar har jeg stort sett bomtelt på for snøen. Fungerer helt ok her oppe på nordvestkysten. Link to post
lippert Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Helt avhengig av varme. Jeg vasker og polerer ikke båt i under 10 grader mvh Knut Erik Link to post
Lars H. Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Jeg setter ut båten så snart isen er gått i havnen, og det pleier å være tidlig/midten av april. Om det er kalt i luften, gjør ikke noe. Jeg tar med meg et par tre 25liters kanner med varmt vann hjemmefra for vasking osv. Og går isen tidligere, setter jeg ut tidligere. Jeg står i ytterste rad på opplagsplassen, (nesten sistemann opp og nesten førstemann ut) og det er bare å gi beskjed til Sverre en dag i forveien, så kommer han med trucken og setter Trudelutt på vannet. Havnen (kommersiell) er betjent hele året, så hadde det ikke vært is idag, kunne jeg fått sjøsatt idag om jeg hadde villet det! Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Jernbåten Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 så hadde det ikke vært is idag, kunne jeg fått sjøsatt idag om jeg hadde villet det! Lars H. Jepp, det er isen som hindrer, den er ikke så tykk. Rolf gikk gjennom på fredagen, trodde den var sikker. Men om en ukes tid er den nok såpass at selv ikke Trudelutt hadde blitt våt. Link to post
JGH Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Tja, sesongen er snart slutt her på vestlandet, men heldigvis starter den igjen 1.januar. BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Kjappfot Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Ja, båtsesongen er lang på vestlandet JGH. Men, man må kle seg likt sommer som vinter... Vi solgte båten i sommer så er nå underernært og venter bare på sjøsetting av ny en gang i Februar/Mars. Ser frem til prøveturer sør for Limfjorden et par helger før vi setter kursen nordover til påske. Heller lite, men lekkert laget Link to post
cheetah Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Min båt står på sjøen i havna den. Hadde kjøpt båten i sommer og da fått båtplass. Når de hadde opplag så hadde jeg ikke krybbe klar. Var visst feil type jeg hadde og det fikk jeg beskjed om dagen før opplaget. hehe Bestemte da for å bare ha den stående på sjøen siden den var bunnsmurt og alt det i år. Er litt egstelig når jeg nå ser at den er omringet av is og har ikke varme tilkoblet Men den tåler vel det. Bor ganske nært båtplassen min så ser til båten regelmessig. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Får ikke satt ut båten før 29. mai De bygger nye brygger i vår del av havna. Må vente nesten en hel måned Link to post
Salt Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 spørs når fellesskapet får leid inn mobilkran. sist i april eller første lørdag i mai, tenker jeg. Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
JGH Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Men, man må kle seg likt sommer som vinter... Dette er bare ei myte, me har t-skjorte og shorts-ver fleire timer i året. BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Bjørn-V Svart 15.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 15.Desember.2010 Satser på å få ut båten i April engang, kommer helt ann på varmen og om jeg er ferdig med prosjektene i båten. Tar ut pappaperm fra 15 mai til 15 august så alt skal være klart før den tid =D Link to post
Alternes.. Svart 16.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2010 Hadde jeg ikke hatt båten i elveinnløpet i vefna ville jeg normalt sjøsatt båten i mars. det går imidlertid ikke, da båten ville blitt knust av 10 000 kilos tunge isflak så langt som uti midten av mai. 1 juni er det noenlunde trygt. KNS medlem Link to post
volfro Svart 16.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2010 Har aldri hatt noen av båtene mine på land om vinteren. Tok av seil og sette på vinter sprayhooden forrige helg. Så det blir en liten pause for div. arb./modifiseringer nå, men i slutten på feb. så bør man jo være klar til ny sesong. Link to post
borghans Svart 16.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2010 Bor i isfrie Nord-Norge, her ligger båten på sjøen hele året. Der har den det best. Ser fram til å ta turen til Svendsgrunnen (Senja), utpå vårparten. Når skreien biter. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn