Jump to content

Når setter du ut båten til neste år?

Comforthe

Sjøsetting av skuta  

215 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

normalt ville jeg vært ute i starten av april, men til neste år vet jeg ikke, kommer ann på når min bror og far har tid til å hjelpe meg, og polering med ei hånd tar nok litt lengre tid enn normalt ;)

men planlegger å ut så raskt som mulig etter snøen og isen er forsvunnet :)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Jeg ligger i boblehavn, men satser på første båttur så fort det er isfritt ut av havna i slutten av mars.

2008 og 2009, kom jeg ut av havna første gang 28.mars, mens i 2010 var første mulighet 30.mars.

Så tidlig som isen kom i år, er jeg redd det kan bli senere, men det kan jo komme en tidlig vår med masse vind for alt vi vet og da skal jeg være klar.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Jeg setter ut båten så snart isen er gått i havnen, og det pleier å være tidlig/midten av april. Om det er kalt i luften, gjør ikke noe. Jeg tar med meg et par tre 25liters kanner med varmt vann hjemmefra for vasking osv. Og går isen tidligere, setter jeg ut tidligere. Jeg står i ytterste rad på opplagsplassen, (nesten sistemann opp og nesten førstemann ut) og det er bare å gi beskjed til Sverre en dag i forveien, så kommer han med trucken og setter Trudelutt på vannet. Havnen (kommersiell) er betjent hele året, så hadde det ikke vært is idag, kunne jeg fått sjøsatt idag om jeg hadde villet det!

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

så hadde det ikke vært is idag, kunne jeg fått sjøsatt idag om jeg hadde villet det!

Lars H.

Jepp, det er isen som hindrer, den er ikke så tykk. Rolf gikk gjennom på fredagen, trodde den var sikker. Men om en ukes tid er den nok såpass at selv ikke Trudelutt hadde blitt våt.

Ja, båtsesongen er lang på vestlandet JGH. Men, man må kle seg likt sommer som vinter... :wink:

Vi solgte båten i sommer så er nå underernært og venter bare på sjøsetting av ny en gang i Februar/Mars. Ser frem til prøveturer sør for Limfjorden et par helger før vi setter kursen nordover til påske.

Heller lite, men lekkert laget

Min båt står på sjøen i havna den. Hadde kjøpt båten i sommer og da fått båtplass. Når de hadde opplag så hadde jeg ikke krybbe klar. Var visst feil type jeg hadde og det fikk jeg beskjed om dagen før opplaget. hehe :blush: Bestemte da for å bare ha den stående på sjøen siden den var bunnsmurt og alt det i år. Er litt egstelig når jeg nå ser at den er omringet av is og har ikke varme tilkoblet :sweat: Men den tåler vel det. Bor ganske nært båtplassen min så ser til båten regelmessig.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...