Jump to content

Premiere på NordWest 430 i Gøteborg i februar

Bitteliten

Recommended Posts

klippet fra en av NordWest sine regelmessige skrytemailer.

På båtmässan i Göteborg i februari blir det premiär i dubbel bemärkelse då vi för första gången kommer att visa Nord West 430 Sport och SportsTop. Självklara efterföljare till såväl 370 Sport och SportsTop som det så framgångsrika Nord West 420 konceptet som rönte sådan framgång i internationella utmärkelser och tester. Båtarna på mässan kommer att vara med olika layouter och olika drivlinor. Redan nu innan första båten är färdigtillverkad och finns för visning har vi sålt 5st Nord West 430 för leverans till sommaren vilket vi är väldigt glada och stolta över!

NW430ST-IPS-exterior-front.jpg

430 er åpen versjon av 420 Major Andy. Samme skrog - samme badeplatform. Forskjellen er dekket og inlineren. De gjør samme trick som de gjorde med 370. Først FB, så åpen båt. På 370 er det nå 50/50 fly og hardtop. Helt åpen DC og coupe selges svært få av.

Med 5 bestilte båter bare basert på tegninger/modell ser det jo ut som om dette er noe markedet vil ha.

Benny viste oss rundt i konseptbåten som A-Joda var rundt i. Uten tvil en flott båt med masse plass under dekk. Men ingen båt for oss - vi vil ha FB

Redigert av Bitteliten (see edit history)

Hold grisepraten din for deg selv takk :wink::lol:

Det var ikke slik før fordi kona var redd for lave og trange flybridger - og jeg fikk henne ikke opp på "taket" på båtmesser. Men da vi prøvekjørte 420en var hun solgt. Ikke jeg. Jeg var trist da vi byttet inn Windyen. Men jeg har lært meg å leve med det.... Noe må man jo gi for et godt ekteskap :thumbsup:

Prismessig er jeg spent på 43 foteren,den lander vel mellom 5 og 5,5 mill tenker jeg det er helt hypoteteisk tippa.

Men det er en morsom båt, men jeg er ganske sikker på at vår neste blir en fb type helst en 390. : :santcheers::santcheers::thumbsup:

Rundt 1/2 under 420 fly tenker jeg. Sist jeg spekka en ny 420 endte jeg på 7 mill.... Rundt 6 ferdig spekka tenker jeg en 430 Ht ender på - men kronekursen slår fort ut hundretusen opp og ned her.

390 er en nydelig båt. Større salong enn vi har - mindre fly. Lekker. Lekker :smiley: Det ligger vel noen i hallen på Vindön og venter på besøk

Det er jo liten vits å sitte her å spekulere om prisen - jeg har jo hele prislista far 2010. 430 ht med 2xD6 370 (som er minste motorer) koster 4,95 før utstyr. De er godt utstyrt som standard - så jeg tenker ca 150 i navigasjonspakke, 150 til generator, 100 i diverse "småtteri" = 5,5. Dette regnet på valutakurs 0,87,

Vanskelig å si - det kommer an på hva man forventer og hva man sammenligner med. Vi har komfortgrense med båten vår på rundt 16 m/s og et par meter bølger. Det er en meget solid følelse i båten. Lite støy fra både motorer og sjø. Ikke noe slamring eller knirk fra skrog/innredning. I sommer gikk vi nedover fra Moss med kuling i baugen - var vel rundt 16 m/s og 2-3 meter sjø. Gikk greit det - er bare å slakke av til passe halvplaner fart. Det er jo ikke en båt man hopper fra bølgetopp til bølgetopp med :smiley: Da vi fikk sjøen inn på tvers ned mot Tresten gikk vi inn til Skjærhalden fordi et par spøy ombord - de skjønte ikke hvorfor jeg gikk inn til Skjærhalden - for da var de jo ferdige med å spy :lol:

Jeg har ikke hørt noen som klager på sjøegenskapene - den tåler mye sjø og er samtidig meget kvikk om man ønsker det. Vi testet det senest i sommer da vi hadde dårlig tid for å hjelpe en båt som tok inn mye vann - da kjørte vi utrykning etter avtale med Sweden Rescue i trangt farvann - 37 knop med ferielastet båt over "Humparna" og raskeste vei ned mot Sotekanalen.

Da Motorboats Monthly testet 370 fly sa de at dette var det beste skroget de noen gang hadde testet i denne klassen. 420 er kåret til årets båt i Europa to år på rad - regnes forstatt som et av de beste skrogene med IPS (det henvises ofte til båten som benchmark i utenlandske tester)

Ut i fra hva jeg har lest er det litt forskjell på båtene om man har IPS eller drev. Jeg vil tro at man får en litt livligere båt som ligger litt mer oppå vannet med drev og at man med IPS går båten litt tyngre i vannet og sitter mer i vannet fordi tyngdepunktet kommer lengre frem (motorene står ca 1 meter lengre frem). IPS har også fordelen av litt mindre støy og litt mindre eksos - men motorrommet blir trangere ettersom motorene kommer lenger frem i båten.

Du får ta en tur over en dag det blåser litt så kan vi jo prøve. Og på NordWest har de alltid båter som du kan prøve. De er opptatt av at kundene skal få prøvekjørt båtene og tar gjerne en tur med deg.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...