Jump to content

Hjelp til valg av redningsvest

s/y UT-sia

Recommended Posts

Heisan

Vi skal ha oss nye redningsvester i seilbåten. For at de skal bli brukt så ofte som mulig bør de nok være av den oppblåsbare typen, men det er jo så fordømt mange typer å velge mellom. De vestene vi har nå gnager i nakken når man ikke bruker genser eller jakke under, så de nye må også være behaglig å ha på med bare t-skjorten også.

Noen egenskaper vi har tenkt på er:

* Oppdrift

* Godkjente for å feste sikkerhetsline til

* Skrittstropp?

* Synlig signal på om patron/utløser må skiftes

Kan noe her på forumet dele med seg sin erfaring på dette området?

Tommy

Disse er helt suverene synes jeg.

De fleste oppblåsbare har fleeceforing i nakken nå, som gjør at det ikke gnager. Både maritim og marineshop.no har mye å velge i :thumbsup:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Jeg synes SPinlockene er ganske dyre.Selv har vi Baltic Winner 150 ombord.De leveres standard med skrittstropp. Og det er fleece i nakken på dem. Vi har satt på nødblinklys på familiens vester. Holder etter min mening til være farvann.

For "utendørs" seilas over hav tenker jeg en 250Nm oppdrits fest med innebygd lys, sprayhood og lomme for personlig nødpeilsender.

Redigert av Bitteliten (see edit history)
  • 6 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...