s/y UT-sia Startet 18.Desember.2010 Link til dette innlegget Startet 18.Desember.2010 Heisan Vi skal ha oss nye redningsvester i seilbåten. For at de skal bli brukt så ofte som mulig bør de nok være av den oppblåsbare typen, men det er jo så fordømt mange typer å velge mellom. De vestene vi har nå gnager i nakken når man ikke bruker genser eller jakke under, så de nye må også være behaglig å ha på med bare t-skjorten også. Noen egenskaper vi har tenkt på er: * Oppdrift * Godkjente for å feste sikkerhetsline til * Skrittstropp? * Synlig signal på om patron/utløser må skiftes Kan noe her på forumet dele med seg sin erfaring på dette området? Tommy Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 18.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2010 Disse er helt suverene synes jeg. De fleste oppblåsbare har fleeceforing i nakken nå, som gjør at det ikke gnager. Både maritim og marineshop.no har mye å velge i Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
s/y UT-sia Svart 18.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2010 Heisan Takker for svar CSL Har hørt at CO "patroner" og utløsere kan være litt vansklig å få tak i, spesielt hvis man ser det opp i mot CO "patroner" og utløsere til de fleste andre merker. Er dette noe du kjenner til? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 18.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2010 (redigert) Jeg synes SPinlockene er ganske dyre.Selv har vi Baltic Winner 150 ombord.De leveres standard med skrittstropp. Og det er fleece i nakken på dem. Vi har satt på nødblinklys på familiens vester. Holder etter min mening til være farvann. For "utendørs" seilas over hav tenker jeg en 250Nm oppdrits fest med innebygd lys, sprayhood og lomme for personlig nødpeilsender. Redigert 18.Desember.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Zhik Svart 18.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2010 Det er ikke vanskelig å få tak i "rearming set" til Spinlock vester. Spinlock bruker samme utløser mekanisme som mange andre fabrikanter. Spinlock vestene er blit veldig vanlige nå, og jeg er enig med CSL at de er blant de beste. Crewsaver Crewfit 190N er også et godt alternativ. Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Jeg løfter denne tråden. Er det fler erfaringer med Spinlock vestene? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 (redigert) Spinlock bruker samme utløser mekanisme som mange andre fabrikanter. Spinlock har utløser fra Hammar. Samme som brukes i SOLAS godkjente vester. Hydrostatisk. Ingen tablett. Ville allikevel ikke hatt den da den er enkeltkammer. Denne er bedre. Redigert 13.Juli.2011 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 Et meget godt poeng Mulligan. Jeg kikket litt på crewsaver. http://www.crewsaver.co.uk/Crewsaver/Industrial_Commercial_Products/index.html?catid=60. Finns de med løftestropp og spray hood? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 (redigert) Jada, det gjør det. De jeg har heter Crewfit Twin. 320N, Hammar utløsere, sprayhood, lårstropper, D-ring og sikkerhetsline. Redigert 13.Juli.2011 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 http://www.crewsaver.co.uk/download.php?id=1297 Norsk forhandler på Østlandet? Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 13.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juli.2011 (redigert) Bitteliten, prøv dette nummeret 32202530. Har også et mob.nr. som jeg ikke vil legge ut her. Har sendt deg en FB-IM. Redigert 13.Juli.2011 av Frivakten (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.