Alternes.. Startet 19.Desember.2010 Link til dette innlegget Startet 19.Desember.2010 (redigert) jeg vet at en rekke utenbordsmotor produsenter har produsert en rekke mulitifuel motorer. jeg liker ideen og har har blitt oppmerksom på at suzuki har produsert en serie motorer som går på parafin. kan dette ha noe for seg?? parafin er da vel mye dyrere en bensin? eller er det snakk om fyringsolje? Redigert 19.Desember.2010 av 1971 mercury (see edit history) Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 19.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2010 Mener vi betalte ca 9 kr per liter. Mulig det har noe med at vi kjøpte 1000 liter. Sitér dette innlegget Link to post
Alternes.. Svart 19.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2010 Det er fyringsolje du snakker om. den er nok noe tykkere en vanlig parafin tror jeg uten å vite dette sikkert. det jeg er ute etter er om de skal ha vanlig parafin som man bruker på primus og slikt? er dette tilfellet så blir det jo overhode ikke billig. tror en flaske parafin av den sorten koster rundt 20-30 kr litern. Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Bearded Beast Svart 19.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2010 (redigert) Det Suzuki sjøl skriver om desse motorene Suzuki kerosene outboard motors are popular in the third world where the price of the fuel is at least 40 to 50 percent less than price of gasoline. For example, in India and Sri Lanka kerosene is subsidized (because it is used for cooking) making these alternative fuel outboards eminently viable. Så bli jo spørsmålet hva en definerer Kerosene som. Veiledende priser uten lokalt transportpåslag hos Statoil pr. 16.12.2010 Parafin avg.fri (farget) Kr. 9,62 Fyringsolje noe billigere Redigert 19.Desember.2010 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lgboat Svart 19.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Desember.2010 Kerosene=flybensin....populært sagt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.