Runi Startet 22.Desember.2010 Link til dette innlegget Startet 22.Desember.2010 Hei. Motor:Yamaha påhengsmotor 60hk (60FEO 6H2 L 401840)ca 1994 modell. Problem: Står bom fast. Motoren min havarerte nylig. Har nå splittet blokka og ser årsaken. En "crankshaft thrust washer" i mangel av ett norsk ord har gått i oppløsning og laget kaos. En slik: Har blitt slik: Og det har ført til dette: Sylinderen ser ikke så verst ut: Her ser dere at skiven mangler: Lurer litt på hva årsaken kan være. Uansett så kunne jeg godt tenkt meg å fått dette fikset. Men siden alt er presset på denne veiva så er det vanskelig. Har hørt med en forhandler med verksted, og dem mener jeg bør satse på å finne en delemotor, og bare flytte deler over på min motor. Ikke det dummeste forslaget akkurat, men det er ikke lett å finne en donor. Hadde jeg funnet noen som har utstyr og kan demontere veiva til en ok pris så hadde det gått, men så var det å finne en slik skive da. Ser i delekatalog at veiva blir levert som en pakke.. Hva ville du gjort? Sitér dette innlegget Link to post
Vbunn Svart 22.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2010 Hei du. Det er riktig som du sier at veiva må separeres for å reparere den. Dette tror jeg blir dyrere en brukt veiv. Ring disse for det http://www.ravns-garage.com/ ,da kan du bare sette over stempel selv, så er du i boks. Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 22.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2010 Det er en helt kurant sak å få fikset dette. Det er flere i Norge som har kunnskap og evne til å få denne jobben gjort. Dog jeg brukte en kar anbefalt av Yamaha til dette en gang. Han presterte å presse sammen 0,8mm for lite så det ble nytt havari. Derpå brukte jeg Kjell Grostad MC i Trondheim som reparatør, til å gjøre deling og balansering pånytt. Problemet du nevner med at Yamaha ikke selger deler til veiva er bare en myte. Ring Yamaha Norge eller trykk på ovenfor din lokale Yamaha forhandler. Blar de litt dypere i delekatalogen så har de deler. Det fikk nå jeg, da jeg fortalte at det var løgn at det ikke var deler å oppdrive Sitér dette innlegget Link to post
salti Svart 22.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2010 dårlig 2 T olje,eller defekt autolube,eller høy temp kan være årsaker. ser misfarge,riving p shimset. ser og ant til riper i cyl så hvis du ikke har hatt def tetning veiv nede og vannintrenging så tr eg smøringa har feilet,da knekkes oljefilmen,temp stiger og havari er u-ungåelig.eg hadde kjøpt ny veivpakke deretter latt et verksted sjekke autolube systemet,eller blandet olja i bensinen på gamlemåten. er delene veld dyre så kjøp en delemotor hvis det er å oppdrive. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.