Jump to content

Vaktskifte i KNBF

Astor

Recommended Posts

Etter 16 år som generalsekretær forlater Jan H. Syvertsen skuta ved årsskiftet. Roret overlates til Reidar Kjelsrud. Forbundets nye skipper har en tung maritim bakgrunn, noe som gir ham en solid faglig plattform når han overtar kommandoen over landets største interesse organisasjon for båtfolket.

Syvert har vært vår talsmann i mange år, enten man har stått bak roret på en seilbåt eller en motorbåt. Personlig ser jeg viktigheten av at begge båttyper står samlet under samme paraply over for myndigheter. Jeg har flere ganger møtt Syvert på sin ferd med "Skipet". Jeg vil takke deg for at du utrettelig har stått på for "båtsaken" og minnet politikerne om at fritidsbåten og kysten den ferdes i må tas vare på for etterslekten. Fritidsbåten er ingen luksus lenger men et sårt rekreasjonsobjekt som trolig sparer NAV for mange milioner kroner hvert år.

Samtidig ønsker vi Reidar Kjelsrud velkommen bak roret på KNBF og også her i våre spalter her på Baatplassen, Norges største talsrør for båtsaken.

Mvh Astor

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Og kanskje får vi et mer tidsmessig navn på forbundet etterhvert :rolleyes: Man kan jo altids håpe.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Takker Syvert for en knall jobb igjennom mange år,nå håper jeg du skal kose deg i båten å trappe litt ned.Det er nå sånn at kos å hygge kan ikke gøres for mye,så Syvert jeg regner med du leser denne tråden.Håper vi sees igjen snart,å kos deg masse nu.Må også få lov å ønske Reidar lykke til på skuta :cheers_wine:

Så får dere andre krangle om navnbytte å alle andre ting så lenge . :santcheers:

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Også jeg vil takke deg Syvert for din flotte jobb for båtfolket gjennom mange år. Og så vil jeg ønske deg velkommen som pensjonist. ¨Nå kan du nyte livet og spesielt båtlivet. Dukker du opp på Hortentreffet til sommeren?

Lars H. :santcheer1:

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Syvert er desverre ikke aktiv på bp lenger takket være kverluanter

Javel, tror nok en leder i en båtforening er vant med å takle ulike meninger Og skille de seriøse fra de useriøse. Dessuten har han hatt en profesjonell rolle. Dersom dine "kverulanter" er årsak til fraværet er det en meget tynn grunn spør du meg. Men at jobben har gått ut på noe annet enn å lese og besvare ulike problemstillinger her på BP vil jeg heller tro dette er tilfellet.

Forresten hvem er disse "kverulantene" dine?

Forresten hvem er disse "kverulantene" dine?

Ikke mine "kverulanter". Jeg er bare budbringer, men har jo lagt merke til saker og ting og har stor forståelse for at han valgte å flagge ut. Det gjelder forøvrig ikke bare Syvert, men de fleste som har en eller annen yrkesmessig tilknyting til båt får som regel så hatten passer hvis de forsøker å delta på baatplassen desverre.

Jeg slenger meg på gratulantene som takker for mange år flott innsats for fritidsbåtlivet. Jeg tror personlig vi ikke har hørt det siste fra "Syvert", men det får tiden vise.

Det vil sikkert bli mang en anledning til å "sloss videre" for felles beste og vi båtfanter er heldige som har en skikkelse blant oss av ditt kaliber. Lykke til på ferden videre "Syvert" !

Hilser også "Reidar`n" velkommen og vet at du vil kjempe videre for de samme sakene og verdiene om kanskje med en litt annerledes tilnærming enn vi har blitt vant til :flag:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Det gjelder forøvrig ikke bare Syvert, men de fleste som har en eller annen yrkesmessig tilknyting til båt får som regel så hatten passer hvis de forsøker å delta på baatplassen desverre.

Jeg har registrert det samme, men jeg vil faktisk tro hovedårsaken er at de ikke tar seg tid til lange, profesjonelle "avhandlinger". De er rett og slett ikke tjent med det. Jeg vil vel egentlig bare trekke frem et hederlig unntak; Maritim. De har tatt seg tid til å besvare en del spørsmål....... og bruker noen kroner på annonse ut til høyre her======>

Slutter meg hjertelig til de takkens ord til Syvert her

ovenfor. Noen må stå på hvis vi andre skal komme noen vei.

" Til lags åt alle kan ingen gjera" men samhold gir styrke,

KNBF gjør viktig arbeid. Takk for hyggelig kontakt, Syvert!

Og nyt litt mer tid i båten!

Ønsker vår nye "skipper" i forbundet, Reidar Kjelsrud, lykke

til med arbeidet videre,det mangler nok ikke oppgaver framover heller!

mvh

JanS/EIR

Old fishermen never die - they only smell that way!

• 4 år senere...

Justering av kurs

Forbundsstyret ønsker en endring i kurs og har en ambisjon og målsetting om å ha 50.000 medlemmer i løpet av 3 til 4 år. For å nå en slik ambisiøs målsetting mener styret at det kreves styrkning på området strategi og planlegging på flere nivå i organisasjonen. KNBF har i 2014 har hatt en fortsatt fin medlemsvekst og har nå 37.000 medlemmer. 3.100 nye medlemmer har kommet til det siste året. Dette skyldes sterke regioner og mer integrert samarbeid gjennom målrettet arbeid. Dette arbeidet ønsker styret skal fortsette.

Synlighet

KNBF ønsker større synlighet både på det båtpolitiske plan og i media. En styrket media-dekning kan bety et utvidet samarbeid med en media-partner med fokus på at vi er landsdekkende. Større fokus på medlemsforeninger og medlemmer er viktige målsettinger. Hva er KNBF uten medlemmer og medlemsforeninger? Styret ønsker å styrke merkevaren KNBF og har lagt grunnlaget for dette på flere områder. Blant annet gjennom etablering av organisasjonskomite og helt nyopprettet media-komite. Vi ønsker å bli mer synlige for våre medlemmer. Det er viktig for styret i sterkere grad å bygge på de styrker KNBF har og videreutvikle dem for å bygge morgendagens KNBF til beste for våre medlemmer.

http://www.knbf.no/archives/2015/02/reidar_kjelsrud.php

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Et av veivalgene var i alle fall at KNBF ikke skulle gå i bresjen for å påtvinge sine medlemmer et påbud om bruk av redningsvest, helt uavhengig omstendighetene. Den snuoperasjonen gjorde at jeg også kommer til å betale medlemskapet mitt i 2015. På generelt grunnlag vil jeg anta at en generalsekretær i en organisasjon sliter med å plutselig måtte argumentere mot saker som han lojalt forsvarte for noen måneder siden, og helt uavhengig av hva han personlig måtte mene om de forskjellige sakene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...