Jump to content

Vaktskifte i KNBF

Astor

Recommended Posts

• 1 måned senere...

Eller la dem få lov å bruke splittflagg.

Jeg forstår at det har utløst gråt ved flere anledninger.

Jeg trodde de blåste i at de ikke har rett til å fly splittflagg...? Det er nok av motorbåter som fører splittflagg hvis man ser seg litt rundt....

Forøvrig synes jeg dette er en av de mindre viktige sakene deres, men andre vil kanskje argumentere for at det er en viktig prinsippsak.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Kan sikkert hjelpe å fjerne K'en slik at også almuen kan melde seg inn.

Bifalles. Tiden er vel egentlig overmoden.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Hvis en kan noe om vedtekter så vet en hvorfor.

Du kan lese deg opp her http://knbf.no/vedtekter.php

Skal faktisk på et sameiermøte i kveld og der er endringer i vedtektene et punkt på dagsorden. Skumleste vedtektene i denne kongelige foreningen, i farten fant jeg ikke ordet "fungerende", men regner med at noen "fungerer" intilo man får summet seg, tørket støvet, samlet troppene og funnet noen som kan velges/utnevnes til de forskjellige vervene etter de lover og regler som gjelder blant de "kongelige" motorbåtførerne.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Skal faktisk på et sameiermøte i kveld og der er endringer i vedtektene et punkt på dagsorden. Skumleste vedtektene i denne kongelige foreningen, i farten fant jeg ikke ordet "fungerende", men regner med at noen "fungerer" intilo man får summet seg, tørket støvet,

Da burde du lest denne og er par andre.

https://lovdata.no/artikkel/generalforsamlinger_og_sameiermoter/91

Til info

Ser i KNBF vedtekter at de må "Fungere" fram til neste Landsmøte 2016 så får en se hva valgkomiteen sier.

Redigert av roger-jo (see edit history)

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Selv om navnet KNBF består så markedsfører forbundet seg som Båtforbundet.

Så de liker ikke selv heller å være omtalt/omtale seg som "Kongelige? :giggle: :giggle:

Fra vedtektene til de "kongelige":

§ 1. NAVN OG LOGO
Forbundets navn er Kongelig Norsk Båtforbund (KNBF).
Forkortelsen KNBF kan benyttes til daglig bruk.
Redigert av Mouche (see edit history)

Da må det vel en vedtektsendring til vil jeg tro med tanke på hva jeg har sitert fra vedtektene? Forøvrig er jeg ikke kjent med at de kongelige har gitt opp båtlivet, og det må da være positivt, tross alt! Min favoritt innen maritim bekledning er kasjett med blank skygge fra Hufa i Ålesund(type "Bastesen" for å sitere Syvert!), skip o'hoi! :lol:

Det konglige innen båtlivet er trolig over. Heldigvis.

Og jeg som alltid har hevdet, at båtlivet er helt konge. :rolleyes:

En må nok leve med "K`n " en kan da ikke sløse bort penger på å fjerne den, og da mister jo noen grunnen til ikke

å være medlem, hva skal de skylle på da?.

«for et bedre båtliv»

§ 2. FORMÅL

KNBF er en interesseorganisasjon for fritidsbåtbruk i Norge som arbeider for et bedre båtliv på

naturens premisser.

KNBF er en riksdekkende sammenslutning av båtforeninger, båtunioner, klubber, lag og personlig

tilsluttede medlemmer.

KNBF har som grunnlag ikke fortjenestebasert, frivillig, ideell og allmennyttig virksomhet.

Kan det bli mer FOLKELIG.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

• 2 måneder senere...

Hva skjer hos KNBF for tiden? Syens det har vært veldig stille siden president og generalsekretær forsvant ut i det blå. Det har vel heller ikke kommet noen ny generalsekretær eller kommet klart fram hva disse nye veivalgene skal resultere i. Ser det har kommet ny nettside men den inneholder stort sett kun informasjon om hvem som sitter i styre og stell samt noen selvskryt ord. Gamle linker til tidligere KNBF artikler fungerer selvfølgelig heller ikke.

Er KNBF i ferd med å gå ut på dato? 

KNBF har den månedlige spalten i Båtmagasinet, den infoen burde/kunne jo lett blitt lagt ut på nettsidene. Ellers bra at nettsidene endelig ble oppdatert til nytt design, nå mangler bare innholdet. De har ansatt ny markeds/kommunikasjonssjef, så kanskje det blir bedre fremover?

For min del er jeg medlem, og har allerede tjent inn medlemsskapet med rimeligere forsikring i Norske Sjø, samt rimeligere båtlån i Santander. I tillegg håper jeg å kunne bruke bøyene de skal plassere ut i tiden fremover med pengene fra Gjensidigestiftelsen (selv om dette har tatt alt for mange år...).

Oppsummert: Positiv til KNBF, og ser samtidig forbedinspotensiale.

Jeg var medlem og har vært det i mange år, men synes det har blitt mer og mer ullent de siste årene hva KNBF holder på med og spesielt dette med nye veivalg som de gikk høyt ut på banen med.

Mulig jeg melder meg inn i igjen når /hvis budskapet kommer tydelig fram og de kan vise til resultater eller konkrete planer ifht de nye veivalgene.

Såg litt gjennom websiden til KNBF. Må man være mann for å være medlem der?

Styre, Generalsekretær, Kommunkasjonssjef, Æresgalleriet, Regionsledere, Regionsstyrene. Virkelig bare gamle hvite menn med norske navn? Etter bildene å dømme er omtrent alle 50 år ++ (Eneste dame jeg fant var en sekretær). Dette virker jo som den reneste frimurerlogen eller Vatikanet på båtstur? Denne klubben må da være litt i utakt med folk flest.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Roger-Jo, du har sikker rett i det. Det bare slo meg hvor lik alle var på bildene. Men der er vel gjerne en speilbilde av hvem som er aktiv i båtforeningene. 

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...