Jump to content

Finnes det torsk i ytre oslofjord?

optimax 150

Recommended Posts

okeido, ja det kan gjøres noe, stopp all fisking av torsk, i alle fall til Arendal, i 5 år, så vil det kanskje hjelpe, men bare kanskje. Mye sel og skarv handler vel om ubalanse som vi også må gjøre noe med. Men at beskattningen av torskestammene langs kysten på Østlandet har vært for høy i altfor mange år er det vel lite tvil om.

Tja, det er vel med fiske her som alle andre steder.

Vi leier hytte hvert år i yttre oslofjord, og jeg spurte områdets sjef om fiske muligheter.

Han svarte at det ikke fantes fisk.

Nå er jeg en gammel rev som har blitt lurt noen ganger før, så vi takket for råd og gikk.

Med selv lærte triks og egen oppfinnsomhet fikk ungene flere torsk på over 4 kilo og mange berggylter over en kilo.

Vi slapp de fleste ut igjen, beholdt bare den vi tilbredte på grillen.

Bekymre deg ikke for det som er forbi, vend deg mot det som kommer.

Dere kan bare glemme all denne synsingen om at fisking her og der burde være forbudt osv!! Fiskerne er ikke problemet! det er den norske stat som styrer denne butikken. og der er det kun kortsiktig profitt det som gjelder. om senere generasjoner blir ruinert er av liten betydning så lenge et uvisst antall byråkrater og lobbyister gjør god penger på rovdriften og ihjel beskatningen av fiskeri virksomheten.

selvsagt er jeg helt enig i at fiskeri virksomheten burde strammes inn, men skal vi få dette til må nok samtlige internasjonale storfinnans lobbyister, frimurere,kommunister,antinasjonale liberalister og lignende svineri fjernes fra stortinget før vi kommer noen vei i det hele tatt. Djevelskapen må taes ved roten og torsken sikres mot kapitalismens grådige klør!

Redigert av 1971 mercury (see edit history)

KNS medlem

Dere kan bare glemme all denne synsingen

Djevelskapen må taes ved roten og torsken sikres mot kapitalismens grådige klør!

Jeg må vel si at jeg fortår Mouches korte kommentar til dette innlegget.

Skal vi glemme all synsingen vil vi stå igjen med lite innhold i diskusjonene.

Blir litt generellt bla bla bla for meg når du trekker inn kommunister å frimurere å lignende svineri etc. Fikk inntryk av at ditt innlegg var mer for å ventilere en å bidra i en diskusjon.

Mitt intrykk er at det er brislingfisket som raserer fjorden. kommer en flåte vinterstid å tømmer hele fjorden for smått å stort, tareskogen skades å vekstvikårene svekkes for de få som er igjen.

Har et lite intrykk av at isen i fjor var en velsignelse i så måte å i sommer var det faktisk noe mer liv i sjøen enn åra før har jeg inntrykk av.

I følge gamlegutta i havna går juletorsken inn på bestemte steder,du vil måtte gå på isen for å fiske etter den nå.

• 1 år senere...

Etter juletorsk fisket på sørlandet rapporteres det i fra både øst og vest om økte fangster, samt alle kommenterer økt mengde av yngel.

Lurer på om de senere årenes fangst av leppefisk har hjulpet yngelen av kyst-torsk ?

Ellers er det mye åte og annen stimfisk å se, dette lover bra for både fisk og sjøfuglbestanden.

Det omfattende tobisfisket mm førte til tilnærmet kollaps i fiskeribestandene i skagerak.

Rovdrift på fiskebestander på bunnen av næringskjeden blir som bonden som spiste såkornet..

Skitt fiske.

Hoi, Har hørt at det er masse torsk som blir fisket fra området Horten og innover mot Oslo. Også at det er Torsk fra Stavern og sørover langs kysten. Men det er lenge siden noen har fått fisk i Ytre oslofjor. Ser jo at flere her nevner overfiske. Men kan det ikke tenkes at den strømmen som kommer oppover svenske veskysten (fra verdens 3.dje mest livløse hav, Østersjøen) og drar med seg utløpet av Glomma, har noe med dette å gjøre?? Den strømmen snur jo såvidt jeg vet rett før Horten og går nedover igjen på vesfoldkysten... Når den kommer til Stavern er den vel igjen så utvannet at det er levelig for torsken.. Er jo liksom litt bakvendt at det er masse fisk i indre oslofjord og ingenting i Ytre... :confused:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...