optimax 150 Startet 22.Desember.2010 Del på Facebook Startet 22.Desember.2010 Har noen vært utpå å prøvd å få noe fisk i det siste her i ytre oslofjord/vestfoldkysten?? Sitér dette innlegget Link to post
Akoya 1 Svart 22.Desember.2010 Del på Facebook Svart 22.Desember.2010 Ja, men den er små. Vestfold. Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36 Link to post
okeido Svart 22.Desember.2010 Del på Facebook Svart 22.Desember.2010 jappen del småtorsk,lenge siden det nå..håper på sei jeg. Sitér dette innlegget Link to post
gon Svart 22.Desember.2010 Del på Facebook Svart 22.Desember.2010 Jeg har tatt mye pen torsk (1-4kg)i rusa mi i ytre Oslofjord i høst. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 23.Desember.2010 Del på Facebook Svart 23.Desember.2010 Fiskerne fanger prima torsk i Hvalerdypet, hørte jeg i radioen forrige uke. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
aileenll Svart 23.Desember.2010 Del på Facebook Svart 23.Desember.2010 Det er lite stor fisk inne i fjordene, så husk på nye regler, og slipp ut små fisken. Fiskeri direktoratet. Så kanskje vi kan få mere stor fisk om noen år! Sitér dette innlegget Aileen ll Link to post
Una Svart 23.Desember.2010 Del på Facebook Svart 23.Desember.2010 Finner nesten ikke torsk i Kragerøskjærgården Sjokktall for torsken bekymrer Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
okeido Svart 23.Desember.2010 Del på Facebook Svart 23.Desember.2010 fisk i hvalerdypet? trålerne du mener da eller? Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 23.Desember.2010 Del på Facebook Svart 23.Desember.2010 Det problemet er lett å løse. Forby yrkesfiske etter torsk sør for Trondheimsfjorden. Det er jo de som har tatt den. Om 10 år er bestanden tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 23.Desember.2010 Del på Facebook Svart 23.Desember.2010 er nok mye som kan gjøres for å bedre tingen...masse fisk som blir ødelagt av tråling tror dette er hoved årsak til lite fisk og masse sel og skarv så er belastningen for stor. Sitér dette innlegget Link to post
Salt Svart 23.Desember.2010 Del på Facebook Svart 23.Desember.2010 fisk i hvalerdypet? trålerne du mener da eller? ja, det er jo fiskerne som har fanget dem; mye skryt for kvaliteten i media for et par uker siden. Sitér dette innlegget Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk Link to post
avmønstret5 Svart 23.Desember.2010 Del på Facebook Svart 23.Desember.2010 okeido, ja det kan gjøres noe, stopp all fisking av torsk, i alle fall til Arendal, i 5 år, så vil det kanskje hjelpe, men bare kanskje. Mye sel og skarv handler vel om ubalanse som vi også må gjøre noe med. Men at beskattningen av torskestammene langs kysten på Østlandet har vært for høy i altfor mange år er det vel lite tvil om. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 24.Desember.2010 Del på Facebook Svart 24.Desember.2010 tror ikke det er mange båter som fisker etter torsk i oslofjorden,men blir vel tatt mer som bifangst av reketrålerne. Sitér dette innlegget Link to post
Vikakar Svart 25.Desember.2010 Del på Facebook Svart 25.Desember.2010 Tja, det er vel med fiske her som alle andre steder. Vi leier hytte hvert år i yttre oslofjord, og jeg spurte områdets sjef om fiske muligheter. Han svarte at det ikke fantes fisk. Nå er jeg en gammel rev som har blitt lurt noen ganger før, så vi takket for råd og gikk. Med selv lærte triks og egen oppfinnsomhet fikk ungene flere torsk på over 4 kilo og mange berggylter over en kilo. Vi slapp de fleste ut igjen, beholdt bare den vi tilbredte på grillen. Sitér dette innlegget Bekymre deg ikke for det som er forbi, vend deg mot det som kommer. Link to post
chagall Svart 25.Desember.2010 Del på Facebook Svart 25.Desember.2010 ,men blir vel tatt mer som bifangst av reketrålerne. Ja, reketrålere skulle vært forbudt ved lov i Oslofjorden. De drar opp likt og ulikt og skyller småfisk overbord. Utrolig at ikke ansvarlige myndigheter setter en stopper for denne uansvarlige fangstmetoden. Det er vel bare et tidsspørsmål når det blir tomt (i Oslofjorden). Sitér dette innlegget Link to post
Alternes.. Svart 25.Desember.2010 Del på Facebook Svart 25.Desember.2010 (redigert) Dere kan bare glemme all denne synsingen om at fisking her og der burde være forbudt osv!! Fiskerne er ikke problemet! det er den norske stat som styrer denne butikken. og der er det kun kortsiktig profitt det som gjelder. om senere generasjoner blir ruinert er av liten betydning så lenge et uvisst antall byråkrater og lobbyister gjør god penger på rovdriften og ihjel beskatningen av fiskeri virksomheten. selvsagt er jeg helt enig i at fiskeri virksomheten burde strammes inn, men skal vi få dette til må nok samtlige internasjonale storfinnans lobbyister, frimurere,kommunister,antinasjonale liberalister og lignende svineri fjernes fra stortinget før vi kommer noen vei i det hele tatt. Djevelskapen må taes ved roten og torsken sikres mot kapitalismens grådige klør! Redigert 25.Desember.2010 av 1971 mercury (see edit history) Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Mouche Svart 26.Desember.2010 Del på Facebook Svart 26.Desember.2010 Og ellers har du det bra? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
is_620 Svart 26.Desember.2010 Del på Facebook Svart 26.Desember.2010 Jeg frykter at det stadig økende antallet av Skarv i indre Oslofjord kan ha en betydning. I tillegg bør man vurdere å fiske med kroker med flatklemte mothaker , og slippe all småfisk uti igjen uskadd. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 26.Desember.2010 Del på Facebook Svart 26.Desember.2010 de siste årene er det ikke mange som fisker i fjorden, bortsett fra makrell og sild, vikakar jeg melder meg med på neste fisketur for det at dere event fant fisk en gang må bare være flaks....En kan alltid være heldig men det er utrolig sjeldent å finne torsker på 4 kilo i fjorden, som er lett tilgjengelig. Sitér dette innlegget Link to post
Alternes.. Svart 26.Desember.2010 Del på Facebook Svart 26.Desember.2010 (redigert) Og ellers har du det bra? tja. bortsett fra forkjølelse. og bikkja? de fleste her på forumet er opplyste mennesker som ser i gjennom overfladisk politikk, så de er nok inforstått med realitetene over. men du hører kanskje til beskrevet kategori? Redigert 26.Desember.2010 av 1971 mercury (see edit history) Sitér dette innlegget KNS medlem Link to post
Mouche Svart 26.Desember.2010 Del på Facebook Svart 26.Desember.2010 Hvilke realiteter? Hvilken beskrevet kategori er det du har puttet meg i? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
free Svart 27.Desember.2010 Del på Facebook Svart 27.Desember.2010 Dere kan bare glemme all denne synsingen Djevelskapen må taes ved roten og torsken sikres mot kapitalismens grådige klør! Jeg må vel si at jeg fortår Mouches korte kommentar til dette innlegget. Skal vi glemme all synsingen vil vi stå igjen med lite innhold i diskusjonene. Blir litt generellt bla bla bla for meg når du trekker inn kommunister å frimurere å lignende svineri etc. Fikk inntryk av at ditt innlegg var mer for å ventilere en å bidra i en diskusjon. Mitt intrykk er at det er brislingfisket som raserer fjorden. kommer en flåte vinterstid å tømmer hele fjorden for smått å stort, tareskogen skades å vekstvikårene svekkes for de få som er igjen. Har et lite intrykk av at isen i fjor var en velsignelse i så måte å i sommer var det faktisk noe mer liv i sjøen enn åra før har jeg inntrykk av. I følge gamlegutta i havna går juletorsken inn på bestemte steder,du vil måtte gå på isen for å fiske etter den nå. Sitér dette innlegget Link to post
optimax 150 Svart 20.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2012 Hoi. Løfter denne litt igjen, det er jo to år siden sist: Er det noen som har vært utpå i det siste og fisket torsk ?? Tenker jo da først og fremst på hobbyfiske med stang, line, garn etc.... Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 20.Februar.2012 Del på Facebook Svart 20.Februar.2012 Etter juletorsk fisket på sørlandet rapporteres det i fra både øst og vest om økte fangster, samt alle kommenterer økt mengde av yngel. Lurer på om de senere årenes fangst av leppefisk har hjulpet yngelen av kyst-torsk ? Ellers er det mye åte og annen stimfisk å se, dette lover bra for både fisk og sjøfuglbestanden. Det omfattende tobisfisket mm førte til tilnærmet kollaps i fiskeribestandene i skagerak. Rovdrift på fiskebestander på bunnen av næringskjeden blir som bonden som spiste såkornet.. Skitt fiske. Sitér dette innlegget Link to post
optimax 150 Svart 20.Februar.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Februar.2012 Hoi, Har hørt at det er masse torsk som blir fisket fra området Horten og innover mot Oslo. Også at det er Torsk fra Stavern og sørover langs kysten. Men det er lenge siden noen har fått fisk i Ytre oslofjor. Ser jo at flere her nevner overfiske. Men kan det ikke tenkes at den strømmen som kommer oppover svenske veskysten (fra verdens 3.dje mest livløse hav, Østersjøen) og drar med seg utløpet av Glomma, har noe med dette å gjøre?? Den strømmen snur jo såvidt jeg vet rett før Horten og går nedover igjen på vesfoldkysten... Når den kommer til Stavern er den vel igjen så utvannet at det er levelig for torsken.. Er jo liksom litt bakvendt at det er masse fisk i indre oslofjord og ingenting i Ytre... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.