alfa bergen Startet 25.Desember.2010 Link til dette innlegget Startet 25.Desember.2010 (redigert) Jeg har en Askeladden 525 med 90 hk Mercury Optimax 2006 modell og en Navmann 6500 trackfish plotter også 2006. Plotteren er kompatibel med "Smart Craft". Instrumentene i konsollen har derimot ikke digitalt display for motorinformasjon. Finnes det en enkel måte å koble motoren mot kartplotteren for å få opp motorinformasjon og feilmeldinger på den? Jeg har spurt hos en forhandler i Bergen, men han var usikker på om dette var mulig da instrumentene mine i konsollen var analoge. Redigert 25.Desember.2010 av alfa bergen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 25.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2010 Fant brukermanualen her klikk I følge den trenger du en interface-enhet mellom motoren og plotteren. Utdrag: Dersom båten har en eller to SmartCraft kapable Mercury bensinmotorer, koble TRACKFISH til SmartCraft motorene med en SmartCraft interface enhet imellom. Kontrollenheten kan vise motordata og trim, og kan kontrollere motorfart. NB: Benytt en enkel interface for en-motor og dobbel interface for to-motors båt. SmartCraft motorer har drivstofflyt sensorer. I de tilfeller er det ikke nødvendig med ekstra Navman bensin sensorer. En ekstra GPS/drivstoff Y-kabel er nødvendig. Dersom drivstofftanken ikke har SmartCraft nivåsensorer, koble for auto-spenning (se kapittel 18-4). Sitér dette innlegget Link to post
alfa bergen Svart 25.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2010 Takker for svar! Noen som vet hvor jeg kan få tak i en SmartCraft interface, hva en slik koster, og som har montert dette tidligere? Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth Svart 25.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2010 Googlet litt til jeg: Ny link Ikke sikker på om det er riktig kabel, men ser slik ut. Du ser uansett prisklassen på en slik interface. Vil tro det er vesentlig rimeligere på feks Ebay Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.