bildoktoren Startet 26.Desember.2010 Link til dette innlegget Startet 26.Desember.2010 Hei alle båtmotor eksperter. Jeg har en mercury 15 hk 4t 1998mod. som har mistet gnisten? har noen noe gode forslag? Har byttet hjernen uten hell. Renset og sjekket alle koblinger osv Noen som har en havarert motor jeg kan plukke deler av kanskje? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 26.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2010 Dersom du ikke har de, kan du sannsynligvis finne brukerhåndbøker og servicemanualer til din motor her på båtplassen, og det er flere som har god greie på Mercury motorer her, så du får nok svar etterhvert! Sitér dette innlegget Link to post
ibizafan Svart 26.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2010 har du sett på coilene 2 stykk? Sitér dette innlegget BÅT SKAL VÆRE NORSK BYGD,BÅT MED STIL IBIZASLANKE OG ELEGANTEGÅ MYKT FINT SJØEN.obs obs ibizaen min går ca 40 knop med ny suzuki df 140 learn burn stål propell må jeg ha Link to post
adeneo Svart 26.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 26.Desember.2010 Sjekk stoppknappen, det går en sort/gul og en sort ledning fra stoppknappen i håndtaket, og tilsvarende fra bryteren i dekslet. Sjekk at disse bryterne fungerer og at strømmen kommer frem til coilene. Switchbokser og coiler kan ohmes, eller det kan være statoren , som må måles med ett multimeter med DVA. Sitér dette innlegget Link to post
bildoktoren Svart 6.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2011 Ok, takker for innspill. skal ta en titt i morra. Det har blitt byttet hjerne til nesten 3000,- etter råd fra en forståsegpåer. Men dette gav ingen virkning. Coilpakken er dobbel(to ledniner inn, to coli ledninger ut) , så den må vel ha en vaist gnist. Hadde det vert en mulighet å montere selvstarter? Motoren er kjørt uten fusk, parkert en stund , så en dag startert den ikke? Har ikke gnist, Nærliggende å tro at coil eller giver på svinghjulet som skal gi signal til databoksen. Sitér dette innlegget Link to post
bildoktoren Svart 6.Januar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2011 Ok, takker for innspill. skal ta en titt i morra. Det har blitt byttet hjerne til nesten 3000,- etter råd fra en forståsegpåer. Men dette gav ingen virkning. Coilpakken er dobbel(to ledniner inn, to coli ledninger ut) , så den må vel ha en vaist gnist. Hadde det vert en mulighet å montere selvstarter? Motoren er kjørt uten fusk, parkert en stund , så en dag startert den ikke? Har ikke gnist, Nærliggende å tro at coil eller giver på svinghjulet som skal gi signal til databoksen. Sitér dette innlegget Link to post
waroo Svart 20.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 mistet gnist på min merc 25 hk 1998 , det var statoren som var gåen. kostet 5000 å få fikset. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 20.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 "Hjernen" til 3.000 Kr Jeg mener å ha lest her inne før at folk har fått låne eller levere tilbake om det ikke var feilen. Noen som har erfaring med et? Sitér dette innlegget Link to post
rhummels Svart 20.Januar.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2011 Hei! Er nok statoren din som er defekt, hvis du er 100% sikker på at dødmannsknapp & stoppknapp er ok. Hvis CDI boksen ryker, er det som regel bare til ene coilen. Siden du har en Yamaha blokk i Mercury'en, har du også en dobbelt coil fra Yamaha. Coil'er ryker generelt veldig sjelden. Setter en knapp på at det er statoren din som må byttes. R Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.