Jump to content

Ombygging frå rorkult til rattstyring: Kor mykje arbeid er det?

S/Y Emma

Recommended Posts

Eg vurderer å byggje om styringa på båten frå rorkult til ratt. Grunnen er i hovudsak at cockpiten er ganske smal, og rorkulten tek opp svært mykje plass. I tillegg er det meir komfortabelt å styre med ratt.

Båten er ein Carter 33 frå 70-talet. Eg har lest at mange av desse båtane har vorte bygd om til rattstyring, så det er muleg å gjere det. For meg som ikkje har vore borti ein slik prosess før, lurer eg litt på kva det inneber av arbeid og kostnad. Eg håper å få litt hjelp til ei slik ombygging, men det er greitt å vite kva ein gir seg ut på før ein startar.

Har nokon her vore gjennom ein slik prosess tidlegare?

Her er eit par teikningar/foto av korleis opplegget er i dag:

bp1.jpg

bp2.jpg

Redigert av Steinsvik (see edit history)

Vil ikke en pidestall og et stort ratt legge beslag på betydelig mer plass enn rorkulten du har i dag da? Utover dette er det grei skuring, rattpumpe i pidestallen og styresylinder koplet til roraksel under dekk samt slanger mellom disse. Men bedre plass tror jeg ikke du vil få, bare annerledes...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Tja. Om ein har eit ratt med moderat storleik burde det vel gå greit. Problemet i dag er at den vel meter lange rorkulten hindrar fri ferdsel i cockpit, og tauverk hektar seg lett opp i den. På ei anna side er det greitt å kunne skru av heile rorkulten når ein ligg i hamn og sette opp eit stort cockpitbord der.

Har planar om ein langtur om nokre år, og då ser eg føre meg at det vert nokså slitsomt å styre med rorkult i staden for ratt. Vindror er forøvrig planlagt innkjøpt.

Som snekkeeier har jeg minimalt med peiling på det som har med seiling å gjøre, men jeg hadde nok følt meg mer komfortabel med ratt enn rorkult ja. Men jeg ser at mange seilere sverger til rorkult som det eneste riktige, så kanskje noen med erfaring fra begge løsninger har noen gode innspill her?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Dette ville jeg ikke gjort.

Styring med rorkult er enkelt og billig. Skal du ha en rattstyring med samme rorfeedback blir det dyrt med styresnekker og trekkstenger under dørken.

Autopilot er også betraktelig dyrere med rattstyring.

Dessuten styrer du ikke allikevel på tur. Du vil gå for autopilot eller vindror hele tiden.

Jeg har vel ikke så mye greie på dette, men det er litt spesiell løsning på denne båten?

Det ser ut til at rorakslingen kommer opp midt i cockpit?

Om du da skal fjerne den hindringen i cockpit må du sannsynligvis gå over til styring med joystick, enten elektrisk eller hydraulisk. Begge deler blir sikkert dyrt. Rorkulten kan da fjernes, men ligge klar for nødbruk.

Jeg fant ett bilde på nettet. Er dette lik båt som din? Cockpit er her utformet helt annerledes, og det er gjort plass til ratt.

carter331.jpg

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...