Chipsrederx85 Startet 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Startet 27.Desember.2010 Hvorfor er Mercury Verado 150 hk så dyr i forhold til Optimax eller sine andre konkurenter? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 (redigert) hvorfor er en audi så dyr i forhold til VW Redigert 27.Desember.2010 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 27.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 Audi er vel ikke dyrere en Volkswagen... Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 Forde det er en "lett" kompressormatet 4 syl motor,150 optimax er en 6syl 2T motor. Persomlig hadde jeg valgt Optimax forde den er billigere i innkjøp og lave service kostnader. Har heller ikke så mye dill og dall som er dyrt å skifte ut. 150 Verado skal jo ha 8l motorolje Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
Bearded Beast Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 (redigert) ånei..... men nå skiller det seg bare 10 000.- mellom de to nevnte. 153" vs 143" hos Bakken f.eks. Hvor også E-tecen klokker innmed samme pris som Veradoen. Suzuki 150 koster nå 10" over der igjen og det gjør også Yamaha. Ser ikkje heilt hva du mener med at veradoen er så dyr Redigert 27.Desember.2010 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 Veradoen har en veiledende pris ca 5% over Yamaha og Suzuki. Verado har en del dyre tekniske løsninger som kompressor, så det er ikke overraskende at den er litt dyrere. Med de avanserte tekniske løsningen er det desverre også mer som kan gå i stykker, spesiellt når en tar med amerikansk kvalitetsnivå. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 Hvis du liker støy i fra motoren, kjøp Optimax. Hvis du heller foretrekker en stillegående motor, kjøp Verado. Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 27.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 (redigert) Synes det er merkelig store prisforskjeller 10 000+. Hvorfor ikke montere alle på en båt og finne ut hvorfor prisene er så forskjellige? Jeg vet at ytelser varierer fra båt til båt, men NOE bør jo man finne ut. Er de prisene dere har funnet med montering? Jeg vet at Verado er fjernstyrt og har derfor ikke ledninger. Burde vel den være lettere/billigere å montere? Redigert 27.Desember.2010 av Chipsrederx85 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 Har du hørt om motortester i båtblad... Test av 150 hestere Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 27.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 (redigert) 15 000 mer... for mindre toppfart, høyere forbruk... Synes det er merkelig... Må være en KJEMPE GAMMEL test. Redigert 27.Desember.2010 av Chipsrederx85 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 Testen er i fra 2006. Sitér dette innlegget Link to post
Chipsrederx85 Svart 27.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 Ja, nettop. Men jeg har ennå ikke fått vite noe om Veradoen. Hva er det som gjør den så spesiell? Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 Nå er det vel 2 stykker som har skrevet at den er kompressormatet. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 (redigert) LM 605 skrev On 27.12.2010 at 15.12: Hvis du liker støy i fra motoren, kjøp Optimax. Hvis du heller foretrekker en stillegående motor, kjøp Verado. Eller hvis du vil kjøpe noe som mest sannsynlig ikke gir deg hodebry med tiden, så velg Yamaha Redigert 27.Desember.2010 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LM 605 Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 Du kan jo lese en del om Verado på www.brunswickmarinenorway.no. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 Jeg tror Verado er kompressormatet... Optimax er jo dessuten gammal teknologi, og den kan selges rimeligere. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Kiekhaefer Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 Veradoen er meget robust bygt pga kompressor matingen,så holdbarheten er det ikke noe å si på. All erfaring i USA viser at det har vært svært lite mekaniske problemer med disse motorene siden dei kom ut i 2004.Superchargeren (kompressoren)den er utstyrt med og som mange tror vil svikte for et godt ord er bare en myte,den er bunnsolid og har en svært liten feilprosent. Den har en årlig service som kun omhandler oljeskift på motor og gear + kontroll av sinkanoder.Det er kun hvert 3 år(300 T) det er storservice på denne motoren. Ellers er det en sprek og behagelig motor. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 10.November.2011 Link til dette innlegget Svart 10.November.2011 (redigert) kanskje litt pinlig at Bakken presterer å skrive at Verado har turbo Ellers er det jo ninteressant med den nye lettvekts-150'en: http://www.bakken-motor.no/_innhold_2011/vis_nyhet.asp?ID=198 http://www.youtube.com/watch?v=Jgg9O2mmvzI&feature=related Forøvrig er det blitt populært å chippe verado 135 og 150 til bortimot 200 hk. Det er også kommet et chip-program som gir rundt 240 hk. Da begynne det å bli heftig Redigert 11.November.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
sjøman Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 Optrimax`n har vel kompressor den også. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 21.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2012 (redigert) Optimax har ikke kompressor type overlading for større effekt, men en slags kompressor for mating av bensin/luftblandingen. Orbital, Optimax og TLDI bygger på at bensin-/ luftblandingen sprøytes inn i sylinderen når eksosporten er blokkert av stempelet. Dette skjer ved hjelp av en kompressor, og med et trykk på ca 8 bar. Dermed er innsprøytningstrykket betydelig lavere i Tohatsu sitt TLDI-system enn hva det er i Evinrude sitt Ficht-system (evt. E-tec) eller i Yamaha sitt HPDI-system. Redigert 21.Januar.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Kiekhaefer Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 Mercury har sett seg lei på att Honda Suzuki og Yamaha har forsynt seg grovt av 150 hk markedet i USA,da spesielt på repowering,(nye motorer på eldre båter)Problemet har vært at Veradoen på 150 hp er for dyr i forhold til konkurrentene og den krever en viss kompetanse å montere,derfor har Mercury lansert denne nye motoren. Den skal være svært enkel å vedlikehalde. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 den virker genial til tross for eggefasongen og bør være bjørnesterk med mere kubikk enn DF150 og Yamaha F150. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Kiekhaefer Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 (redigert) Jeg håper at Mercury har gjort jobben sin, for det er bunnsolide japser de må bryne seg i mot i denne klassen, så det er intet rom for Fu##up her nei. :giggle: Redigert 22.Januar.2012 av Verado (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 22.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2012 (redigert) tror ikke det er noen stor fare for at de ikke har gjort leksa si, de var tross alt på Månen for over 42 år siden Utrolig detaljert snutt vedr. olje og filterbytte. Noen sånt finner man ikke for de andre merkene De satser på at ingen skal ha noen grunn til å slurve med vedlikeholdet. Trenger ikke fagfolk for disse operasjonene iallefall. http://www.youtube.com/watch?v=EolVZWwTuV0 http://www.youtube.com/watch?v=8Xxn7OWCQcQ http://www.youtube.com/watch?v=VXDORYC8f4w Redigert 22.Januar.2012 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.