mingebretsen Startet 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Startet 27.Desember.2010 (redigert) Ja, nettop. Jeg lurer på om det fortsatt er slik at enkelte store tankbåter/frakskip kan ta ombord enkelte passasjerer (om man spør pent)? Jeg skal blant annet til Canada og Svalbard de nærmeste år, da på reiser det ikke egner seg å ha en båt man har ansvar for igjennom vinteren, og tenkte da på muligheten å få sitte på med skip over. For 50-60 år siden reiste min bestefar (misjonær) rundt jorda flere ganger med lastebåt, da de reiste frem og tilbake fra Japan-Norge flere ganger. EDIT: Og isåfall, hvor er en oversikt over hvlke rederier som har båter på hvilke strekninger Redigert 27.Desember.2010 av mingebretsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ahamm Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 Tror ikke du får særlig positiv respons på det, ihvertfall ikke over til Nord Amerika. Er ille nok med de kontroller som har blitt, om man ikke skal svare for en passasjer man ikke har kjennskap til også, som i tillegg skal oppholde seg i ankomstlandet. tror det er mye lettere for deg å bestille en flybillett i god tid og sørg for at du har absolutt alle visa du vil trenge før avreise. Og hvorfor kaste bort så lang tid av livet på å reise med båt over? Sitér dette innlegget Har "Daycruiser", er "folk i båt", opptatt av kortsiktig glede i form av fartsrus, beryktet for å bruke den fryktelige paraplydreggen. Link to post
ÅtteGlass Svart 27.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2010 Javisst er det mulig. Her er tre steder du kan begynne å undersøke: http://www.seatravelltd.co.uk/ http://www.freighterworld.com/ http://www.travltips.com/ Sitér dette innlegget Oslo Seil- og Båtskole. Link to post
mingebretsen Svart 28.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Takk for info. Saken er at det kan bli noe dyrt med fly om man har en samling hunder og all mulig annen bagasje for å overleve i naturen 1 års tid. Skal undersøke litt:) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Hva skjedde med båten på Las Palmas? Har du solgt den/gitt den opp? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
adeneo Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Ja hva skjedde med "Ulka" ??? Artikkel fra Aftenposten! Lyst på noe litt tøffere enn en vanlig cruiseferie? Det er fullt mulig å seile jorden rundt på lastekip - og du slipper å jobbe for kost og losji. Omkring 10 prosent av verdens havgående lasteskip tilbyr kahyttplasser til leie, skriver The Sydney Morning Herald. De fleste skipene som tar med passasjerer er tysk- og franskeide containerskip, ifølge nettstedet Freightertrips.com. Du slipper å skrelle poteter Reiseformen har lite til felles med gamle dagers hyre som sjømann. Du reiser som passasjer, ikke som mannskap. Du får faktisk ikke lov til å jobbe ombord på grunn av sikkerhetsbestemmelser og avtaler mellom rederier og mannskap. Containerskipene er som regel gigantiske, og skipene holder høy standard. Skipene tar vanligvis seks til åtte passasjerer i tre til fire lugarer. Måltidene spiser du sammen med skipsoffiserene. Glem de overdådige middagene ombord på ordinære cruiseskip. Her er det som regel kun én rett å velge mellom, og dessert serveres bare en gang i blant. Vil du ha vin til maten - ta med selv, tipser The Sydney Morning Herald. På flere amerikanske nettsteder for fraktcruise, er Hurtigruten listet opp sammen med rederier som seiler på verdenshavene. Ønsker du å reise lenger avgårde enn langs norskekysten, bør du orientere deg mot en av de store containerhavnene ute i Europa. Ifølge Freightertrips.com er dette de viktigste europeiske anløpshavnene for fraktcruise: Hamburg, Rotterdam, Antwerpen, Le Havre, Felixstowe og Southampton. Billigere å fly Et moderne containerskip kan krysse Atlanterhavet på en uke. Vil du heller til Stillehavet, kan du reise med "fraktskip til paradis", som reklamen kaller det. "Aranui 3" seiler under fransk flagg og anløper flere fjerntliggende øyer i Stillehavet med forsyninger og frakt av eksportvarer. En reise med fraktskip er ikke nødvendigvis noen billig form for transport. Ifølge Julie Richards, som driver selskapet Freighter Cruises i Sydney, koster det vanligvis omkring 800 kroner dagen å reise med lasteskip. Ferie på fraktskip er ikke for deg som er sent ute. Etterspørselen er stor, og turene må noen ganger bestilles minst ett år i forveien. Hemmeligheten bak et vellykket containercruise er å lage sin egen underholdning. Ifølge The Sydney Morning Herald hjelper det hvis du liker bøker, kryssord eller turer på broen eller i maskinrommet. Flere nettsteder om fraktcruise: Hurtigruten Freighter World Cruises Maris Freighter and Specialty Cruises Sitér dette innlegget Link to post
mingebretsen Svart 29.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2010 (redigert) Ulka er desverre solgt med tungt hjerte. Jeg gikk mye frem og tilbake før jeg endelig bestemte meg. Kort oppsumert hadde jeg ikke penger til reperasjon og det var ikke noe trygt sted å etterlate båten for å jobbe. Fikk solgt den til en eldre spanjol. Skal nå jobbe å tjene inn litt penger (litt gjeld skal kvittes), før jeg skal ut på tur igjen. For å komme raskest på tur igjen drar jeg først til Canada, da slipper jeg den store innkjøps prisen for en båt. Etter Canada blir det nok til at jeg kjøper ny hvor jeg finner en billig og kraftig ståltanks av en båt. EDIT: Blir kanskje greiere å se om jeg får plass på et lastefly. Vet Lars Monsen brukte lastefly når han skulle over for sin ekspedisjon på tvers av canada. Vanlig passasjerfly går selfølgelig, men blir raskt dyrt Redigert 29.Desember.2010 av mingebretsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 29.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2010 Du kan også sende pergassen din i container over i forkant, så ta fly etter, men hva er planen? når reiser du? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
mingebretsen Svart 29.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Desember.2010 Til Canada er planen å reise sommeren 2012. For da å tilbringe 1 års tid i villmarka. Deretter kommer alt ann på økonomien, klarer jeg å tjene noen kroner på å lage noe tv-doku ell så kan jeg kanskje komme raskere på neste eventyr, fortsettelsen av seilasen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.