30føtter Startet 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Startet 28.Desember.2010 Kommentar fra moderator: epostadresse fjernet Sitér dette innlegget Link to post
Halcyon Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Hvorfor ikke skrive svaret her? Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 (redigert) Kort fortalt: Ett skrog planer når den hydrodynamiske kraften overgår den hydrostatiske kraften. Sånn ellers kan det skrives ett helt bibliotek fullt om bølgelengder, lengde ved vannlinje, skrogformer, hydrodynamikk osv. Tråden burde forøvrig slettes, da TS ikke klarer å bruke tastaturet sitt til annet enn å opplyse om sin e-post adresse som er : xxxxx@xxx.xx ( hans e-mail er private for spam og spoofing men en spider i windows kan source den meta tags og metatags er vel omtrent det samme) Redigert 28.Desember.2010 av Ingar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Hvorfor ikke skrive svaret her? Ja, det skal meget spes. grunner til for at man kan be om personlig veiledning på et forum. En annen ting er at man aldri skal legge ut sin epost adresse på nettet. Forumet har en egen funksjon for dette som gjør at man kan motta epost fra andre medlemmer uten at selve adressen er synlig. Eller man kan bruke IM. (internmelding) Sitér dette innlegget Link to post
Audun V Svart 28.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Desember.2010 Kjekt dere er opptatt av det viktuge i saken:) Sitér dette innlegget Link to post
30føtter Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2010 Opps,men takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 30.Desember.2010 Link til dette innlegget Svart 30.Desember.2010 Lurer litt på hva du egentlig spør etter. Med fare for å fortelle det åpenbare: Du er kanskje uten etter økonomisk fart fremfor tekniske definisjoner? Ideelt sett skal hekken skli bortover vannet fremfor å skyve det foran seg. Ellers: Bruk ørene! Vanlig fremgangsmetode er å oppnå fart godt oppe i plan for deretter å slakke på gassen. Når fronten stiger for mye så blir motorlyden også litt grovere med mindre du har stor overmotorisering. Sjekk også motorens dreiemomentkurve for å finne ut i hvilket turtallsområde den yter mye. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.