Jump to content

Skal kjøpe teinehaler north lift eller ace line

kjeterik

Recommended Posts

har en north lift.Kjøpte den i høst. Denne var veldig grei i hummerfisket.Det er også en fordel at den kan legges sammen, er svingbar og har en grei brakett. Skal den brukes til flere teiner i lenke hadde jeg gått for den store modellen.Ser også at de kommer med garnrulle nå.

Vet ikke om kvaliteten på ace line er bedre, men den blir dyrere med svingbar brakett. til Ace lines fordel så har denne vært på det norske markedet en stund og har vist at den duger til hobbybruk og jeg kjenner flere som har disse og er fornøyde.

Tror du blir fornøyd uansett hva du velger, men holder en knapp på north liften pga allsidigheten.

Eg har en ACE-LINE ATLANTIC og er bra fornøyd med den. Bruker den til krepseteiner. Da eg kjøpte den var den oppgitt med 150 kg trekkraft med 120 er vel sikkert meir riktig. Kunne tenkt meg litt meir trekkraft men det går vanligvis greit. NB det er viktig med godt batteri og godt dimensjonert kabel til kontakten.

jeg har også en atlantic. En grei drager men som nevnt husk og legge opp gode kabler. Jeg drev ca 1000 timer på sjøen i fjord,og brukte haleren ca 500 av de. Jeg må ta en full overhaling på den i vinter, da det er noen lyder i gearet, mulig det bare mangler grease i drevet, men det er ingen opplegg for og smøre det så det må demonteres. Polene på elmotoren irrer noe voldsom, det er helt klart en smygstrøm som går over de, og tærer opp både kabelsko og polene, det og må fikses i vinter. Har også kjøpt meg en north lift som jeg skal ha på den andre skuta, men den har jeg ikke fått prøvd enda, men det skal sies att den har et deksel over el motor så det er ikke sikkert att den har det derre irre problemet. Og valgene mine når det gjelder dra kraft er helt klart, gå for maks..

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...