Verrie Startet 29.Desember.2010 Del på Facebook Startet 29.Desember.2010 Noen som bor i området og som kan fortelle om situasjonen mht til is er i Blindleia nå om dagene? Situasjonen i Bliksund kjenner jeg til, der er ikke isen verre enn at det går greit å bryte seg igjennom med mindre båter. Men tenker på trange leder som f.eks ved justøybroa m.m. Sitér dette innlegget Link to post
Knert1 Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 (redigert) Jeg tror dette er litt optimistisk. Ser at Topdalsfjorden er tilfrosset, fra Varoddbroa og inn. Normalt fryser også da de fleste "stillestående" fjordene/åpne stykker i Blindleia. Redigert 29.Desember.2010 av Knert1 (see edit history) Sitér dette innlegget Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Verrie Svart 29.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 I utgangspunktet ja, men så er det slik at eksempelvis Vikkilen er noe av det første som fryser til langs kysten vår hver vinter. Den er fortsatt ikke frøset igjen. Vindretninger mv gir ofte andre resultater.... Ser jeg utover kassenkanalen ved Høvåg i dag, er der ingen is og se.... (men det er klart, det er langt mer åpent der enn nærmere Lillesand.) Jeg vet Topdalsfjorden er islagt. Jeg skal til Randesund. Der er ikke is. Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 Verrie du klarer vel litt is med det utstyret du har.... Men ikke sikkert du ønsker å skrape av malinga på det nymala skroget. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
Verrie Svart 29.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 Jeg tåler nok en del, og dessuten er jeg ikke redd for malinga. Jeg har jobbet en del på skrog med diverse i høst, og det er derfor en del rustet.. mao, ser ikke ut for tiden. Snakket med redningsselskapet. Enkelte isflak er 25 cm. Om jeg møter slik tykk is, gidder jeg ikke engang forsøke meg. Det får være grenser.... Sitér dette innlegget Link to post
mavi Svart 29.Desember.2010 Del på Facebook Svart 29.Desember.2010 Jeg kan ikke si noe om situasjonen nærmere Lillesand, men ved lakseoppdrettet rett vest for Gamle Hellesund målte de ca 1 grad i vannet 1 eller 2 juledag. Var og tok opp en båt 2 dag og da var det kun is innerst i noen bukter. Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 30.Desember.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Takk Mavi. Blindleia virker som mulig og komme igjennom faktisk. Temperaturen har steget i vannet i dag, og lengre øst er der forsvunnet utrolig mye is det siste døgnet. Fikk ikke kommet meg av gårde i dag, får se hva morgendagen vil bringe. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Skulle du komme deg ut får du legge turen bortom skipperkroa med noen gode hekksjøer.. ser ut som isen tiner litt nå ja... håp i hengende snøre Blir det ny hjemmehavn på deg? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Knert1 Svart 30.Desember.2010 Del på Facebook Svart 30.Desember.2010 Nå er vi alle spente. Kom du igjennom??? Sitér dette innlegget Lider av Nauticomani. Tar ikke noe for dette, lar det bare stå til. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.